Новият Seat Leon идва с въздуховоди, като от Lamborghini

  • Галерия с 23 снимки. Галерия с 23 снимки.

29 Jan 2020

Двадесет и две години от появата на първото поколение Seat Leon, испанският Golf, базиран на... VW Golf. Харесвахме го тогава, особено версията 20V, не харесвахме Leon MkII от 2005-та, който приличаше на миниван, а след това, през 2012-та, дойде и Leon MkIII. „Тройката“ в класическа хеч форма (и комби), с остри форми, готино и спортно изглеждаща кола, която харесваме.

А това в галерията е Seat Leon MkIV, чийто релефи са още по-изпъкнали от тези на предшественика. Още по-'auto emocion', определение, с което определено не асоциираме Golf.

Екстериорът. Радиаторната решетка може да бъде няколко типа, в зависимост от изпълнението, включително със станалата напоследък модерна „диамантена“ визия. Предният капак вече е с две изпъкнали ивици, по-мускулест, отстрани колата е по-релефна, а отзад – тук е най-очевидната новост. Стоп светлините са свързани с LED ивица, която, ако въобще не се интересувате от коли, може да ви заблуди, че виждате Porsche 911.

Новият Leon дебютира с два типа на купето – 5-врат хеч и 5-врато комби Sportstourer. И двете версии са по-дълги отпреди, 4638 мм (+86 мм) за хеча и 4642 мм (+93 мм) за комбито, като и междуосието е по-голямо с 50 мм, сега 2686 мм. Leon MkIV обаче е малко по-тесен, 1800 мм (-16 мм) и с 3 мм по-нисък отпреди: 1456 мм и 1448 мм за Sportstourer. Що се отнася до багажника, хечът запазва обема от 380 литра, докато комби версията вече побира 617 литра, с 30 повече.

Интериорът. „Първият изцяло свързан автомобил на марката“, казват от Seat. Виждаме дигитален инструментален панел с диагонал 26 см, като базовите версии вероятно ще идват с класически аналогови километраж и скоростомер. При тях централният 'Media' дисплей е 16-сантиметров (8,25 инча), докато опционалния 'Navi' e с диагонал 25 см (10 инча), 'Retina' дисплей, 3D навигация и жестово управление на някои от функциите.

Функционалността е типична за немците от VW, като при новия Leon виждаме и заемките от Golf Mk8: например компактният джойстик за управление на DSG скоростната кутия, както и панелът за управление на светлините, който вече се състои от няколко бутона, вместо от въртящия се селектор. По отношение на дизайна, виждате, остри, ъгловати форми и въздушни дюзи, които биха се чувствали на място и в... Lamborghini.

Двигателите и задвижването. Тук вече имаме четири абревиатури: TSI, TDI, TGI – природен газ, eTSI – мек хибрид и eHybrid – плъгин хибрид.

Най-слабата и евтина версия идва с 1-литров 3-цилиндров бензинов мотор с 90 к.с., който може да се вземе и в по-мощно изпълнение със 110 коня. Следва 1,5-литров 4-цилиндров агрегат със 110 или 150 к.с., като най-мощният бензинов вариант е с 2-литров двигател и 190 к.с., идващ серийно със 7-степенна DSG кутия.

CNG опцията е под формата на 1.5 TGI със 130 к.с., а зад eTSI означението се крият две версии: 1-литровия мотор със 110 к.с. и 1,5-литровия със 150 к.с., в комплект с 48-волтова система, стартер/генератор и 7-степенна DSG кутия.

Ehybrid пък разчита на 1,4-литровия бензинов TSI, работещ в тандем с ел. мотор, захранван от литиево-йонна батерия с капацитет 13 кВтч. Максималната системна мощност тук е 204 к.с., а чисто електрическият пробег - 60 км.

„Дизелът продължава да бъде важна технология за намаляване на въглеродните емисии,“ казват от Seat. Новият Leon може да се вземе с 2.0 TDI означение със 115 или 150 к.с.

Leon Cupra? Сто процента, очакваме го по-късно през годината, с 2-литров TSI мотор и около 300 коня.

 

 

Първородната Godzilla!