Новите Porsche 911 Turbo S: купе и кабрио с 650 коня и 2,7 сек за 0-100 км/ч

  • Галерия с 19 снимки. Галерия с 19 снимки.

03 Mar 2020

Най-накрая, Porsche 911 Turbo S, поколение 992. Феновете на марката, в това число и ние, го чакат още от появата на „маломощните“ Carrera, Carrera S и 4S.

Двигателят. Новите Porsche 911 Turbo S се задвижват от 3,8-литров 6-цилиндров боксер с две VTG турбини. Максималната му мощност е 650 к.с., със 70 повече отпреди, а максималният въртящ момент: 800 Нм, което означава 50 Нм над 991.2 Turbo S. Задвижването е на четирите колела, а скоростната кутия е 8-степенна PDK.

Динамиката. Сериозна. Ускорението от 0-100 км/ч става за 2,7 секунди, с 0,2 секунди по-бързо от предходното поколение и с 0,1 секунди по-бързо от бруталното 991.2 GT2 RS, което е със 700 коня, но само на задно. Спринтът в дисциплината 0-200 също е респектиращ, 8,9 секунди, с цяла секунда по-бърз отпреди. Максималната скорост остава същата – предостатъчните 330 км/ч.

Дизайнът. Разликите с „по-обикновените“ Carrera 4S са очевидни, най-вече отстрани, заради големите въздухоотвори преди задните раздувки. Самата задница също е разпознаваема: фиксиран спойлер и четири трапецовидни накрайника на ауспуховата система.

За пръв път в историята на 911 Turbo моделът се предлага с различен размер гуми за двете оси. Отпред са 255/35 с диаметър 20 инча, а отзад: 315/30 с диаметър 21 инча. Зад готините джанти се виждат и сериозните карбо-керамични дискове и жълти спирачни апарати, серийни за Turbo S.

По отношение на размерите, автомобилът е с 45 мм по-широк отпред и с 20 мм отазд. Самата предна следа е по-голяма с 42 мм, а задната с 10 мм, което идва в помощ на стабилността. За същата отговаря и пониженото с 10 мм окачване и системата Porsche Active Suspension Management (PASM).

Цените. Новото Porsche 911 Turbo S Coupe започва от 216 396 евро в Германия, а Porsche 911 Turbo S Cabriolet – от 229 962 евро.


 


 

Първородната Godzilla!