Тази Lancia 037 Stradale е скандално готина! Давате ли 1,5 милионa лева?


18 Mar 2020

Lancia 037 Stradale е много необичаен автомобил, както като история, така и като характеристики и форма. Форма, която – според нас – е една от най-запомнящите се, мощни и красиви, за автомобил.

Легендарен автомобил, чиято шосейна версия съществува поради една единствена причина: хомологиране на състезателната кола за новосъздадения рали клас… ‘Group B’. Тоест, Lancia, както и всички останали марки, желаещи да участват в мега класа, е трябвало да произведат минимум 200 „общодостъпни“ екземпляра.

През 1982-ра италианците завършват 207 автомобила, с което Lancia 037 може да се пусне по рали отсечките. Пускане с пилоти, като Валтер Рьорл, Марку Ален и Атилио Бетега, които печелят рали „Монте Карло“, „Тур де Корс“, „Акрополис“, „Нова Зеландия“ и „Санремо“. Победи, довели и до петата рали титла на Lancia през 1983-та, която е и последната WRC победа за кола с две задвижващи колела.

През април миналата година писахме именно за такава, 1982 Lancia 037 Stradale с шаси ZLA151AR000000022 или номер 22 от общо 217-те произведени някога. Тогава автомобилът бе в списъците на търга на RM Sotheby’s в Есен, точно какъвто е случаят с красивата Lancia 037 Stradale, която виждате на тези снимки и която ще бъде продадена след средата на юни, отново в немския град.

Конкретният екземпляр е произведен през 1981-ва, с номер на шаси ZLA151AR000000014, тоест, 14-тата от серията. За сега ранната и история остава неизвестна, като се знае, че в началото на 90-те попада в Цюрих и се движи със швейцарски табели. После сменя собственика си, който я подлага на сериозна реставрация – обновени са двигателят, скоростната кутия, окачването и спирачките, а резервоарът е подменен с нов. Според информацията на RM Sotheby’s, това „освежаване“ е струвало на притежателя ѝ около 30 000 евро.

След реставрацията автомобилът е каран около 200 километра, за да се убедят механиците, че всичко е както трябва. Моментният пробег на колата е относително скромен – под 20 хил. км, като боята и интериорът все още са онези, поставени от работниците във фабриката преди почти 40 години.

За колко ще се продаде? В сайта на търга все още не са дали ориентировъчни цифри, но можем да направим грубо предположение, на база сумите при подобни екземпляри. 1982 Lancia 037 Stradale, #22, същата, за която писахме през април 2019-та, смени собственика си за 770 хил. евро. Тя обаче бе на около 3500 километра и в абсолютно оригинално състояние. Ако вземем това предвид, без да правим проучване за моментните цени, допускаме, че ZLA151AR000000014 ще се продаде за около 500-600 хил. евро.

Първородната Godzilla!