Така изглежда едно Porsche 911 GT2 за 2 милиона лева

  • Прекрасна галерия с 36 снимки. Прекрасна галерия с 36 снимки.

26 Mar 2020

Поколение 993, последното Porsche 911 с въздушно охлаждане, 4-тата генерация на модела, произвеждана между 1994-та и 1998-ма, която се превърна в една от най-ценените. И съответно – една от най-скъпите.

А колата в материала е в едно от най-скъпите изпълнения на 993, означено, като GT, но по-известно, като GT2, както Porsche започват да брандират тези модификации след 1997-ма година. Автомобил, чиято основна причина за съществуване е била хомологацията – задължителното условие, всеки производител, желаещ да има състезателна кола, да произведе и определен брой шосейни екземпляри.

GT/GT2 модификациите на 911 са базирани на версиите Turbo, с тяхното шаси и двигател, но без тяхната система за задвижване на четирите колела. Която, в случая на 993 Turbo, е сходна с тази на революционното 959.

Благодарение на липсата на задвижващи и предните колела части, липсата на задни седалки, ръчно настройващите се предни, текстилните ремъци, вместо лостчета за отваряне на вратите, спестява над 200 кг. В резултат Porsche 993 GT2 тежи малко под 1300 килограма.

Маса, гарантираща впечатляваща и в наши дни динамика, благодарение на 3,6-литровият 6-цилиндров боксер с кодово означение М64/60R. Агрегат с две турбини KKK, генериращ 530 к.с. при 5750 об/мин и 540 Нм при 4500 об/мин и способен на 580 коня, но при състезателната версия. В края на производството си, през 1998-ма, означаваното вече официално, като GT2 911, е вече 450 к.с.

Въпросната динамика: ускорение от 0-100 км/ч за 4,4 секунди и максимална скорост от почти 300 км/ч. Немското списание Auto Motor und Sport обаче регистрира 3,9 секунди и 13,3 сек за спринт от 0-200 км/ч. За сравнение, при тестовете на 993 Turbo, същата медия постига 3,8 сек и 13,4 сек, в съответните дисциплини. Turbo-то обаче е произведено в много повече броя, близо 6 хиляди, докато GT/GT2 е направено едва 194 екземпляра.

Конкретният е произведен през 1996-та година, в жестокото ‘Polar Silver’, с 18-инчовите джанти ‘Speedline for Porsche’ – двукомпонентни, ринг от алуминиева сплав, сърцевина от магнезиева. Интериорът е комбинация сиво и черно, като състоянието му е почти, като ново. Колата е внесена от Япония в САЩ преди няколко години и е изключително поддържана, на само 30 113 км.

Като ново, Porsche 993 GT2 се е продавало за около 268 000 марки. Диапазонът, записан в обявата на RM Sotheby’s, e 950 000 – 1 100 000 долара, което прави около 1,8-2 млн. лв. А за колко точно ще се продаде, ще разберем след края на търга, след 28 март.

Това 993 GT2 категорично е едно от най-запазените, красиви и скъпи 911-ки, за които някога сме писали. Напомни ни за друга страхотна находка, от предходното поколение 964 – това 1993 Porsche 911 Carrera RSR 3.8, което не бе карано никога и което бе продадено за малко над… 4 милиона лева. Кликнете на тази снимка за неговата история.

Текст: Иван Монев, фотография: Джеръми Клиф

 

Много практичен и интересен!