Кандидати за това 1937 Bugatti Type 57SC Atalante? Супер. А имате ли 10 милиона?

  • Галерия с 27 снимки. Галерия с 27 снимки.

03 Apr 2020

Всъщност, цената на това 1937 Bugatti Type 57SC Atalante не е обявена, но– при експонати от този ранг, е в сила правилото „Щом питате, значи не може да си го позволите“.

За себе си знаем това дори без да питаме. Но, откъде тогава идват предполагаемите 10 млн. лв. от заглавието? От другото подобно Type 57S в листите на RM Sotheby’s, което през 2011-та бе вкарано в листите с ценови диапазон €3 250 000 - €4 250 000. Възможно ли е обаче да са поевтинели за 9 години? Имайки предвид, че това не е Skoda Octavia, по-скоро не…

Bugatti Type 57S дебютира на салона в Лондон през далечната 1935-та година, под формата на концепцията ‘Aérolithe’. Тогава колата е изглеждала, като космически кораб, сега също я гледаме, като такъв, като Type 57 е дори по-рядка от летящите извън земната атмосфера апарати.

Произведени са само 48 екземпляра на базата 57S, а едва 17 от тях са с купето, което виждате на снимките – Atalante. Не го бъркайте обаче с Atlantic, което е с минаващ през целия автомобил „кил“ и разделено на две предно стъкло.

Конкретният екземпляр е с шаси №57551, произведено на 23 юли 1937 година. Елегантното алуминиево купе е боядисано в черно, а салонът – тапициран със… свинска кожа. Доставено е на първия си собственик седмица по-късно, Жан Леви от Страсбург, ръководещ успешната фирма за обработка на зърнени култури фирма, основана от баща му. Леви кара колата до началото на Войната, а през 41-ва я прехвърля на един от своите мениджъри, вероятно от съображения свързани с нейното съхраняване.

Шест години по-късно въпросният господин обаче я продава, след което колата сменя още един собственик, попадайки в Париж. Там е леко модифицирана, със спортни калници, промени около задното стъкло и добавени хромирани елементи. През 1961-ва е внесена в САЩ, а през 2013-та е реставрирана „според изискванията на съвременните конкурси“.

Което дава резултат през 2014-та: автомобилът печели наградата за ‘Best in Class’ в конкурса в Пебъл Бийч, а година по-късно, ‘Best of Show’ в друго престижно събитие.

Въпросът е бихте ли инвестирали в подобна класика или по-скоро бихте си взели чисто нов Chiron, плюс друга класика за 3-4 милиона? 

 

Много практичен и интересен!