Това Porsche 911 Turbo S ‘Flashbau’ е било на Джери Зайнфелд. Продава се за $875 000
Поколение 964 на 911 е особено търсено и причината е, че е достатъчно ‘олдскуул’ и – разбира се – с въздушно охлаждане, и същевременно, с много способно шаси, без обаче да има излишна електроника. Неслучайно Singer Vehicle Design базират своите „рестомод“ проекти именно на 964.
В края на производството на 964, някъде през 1994-та година, Porsche остават с 90 шасита, предвидени за най-мощната модификация Turbo. Немците решават последните коли да са по-специални, затова пращат „заготовките“ в отдела Porsche Exclusive, където биват доразвити до модификацията Turbo S.
Това означава, наред с други работи, увеличаване на мощността на 3,6-литровият 6-цилиндров боксер от 360 к.с. на 385 коня. Увеличение, идващо от по-голямата турбина KKK и междинен охладител, по-големите инжектори, оптимизираните глави и още модификации.
Четиринадесет коли са завършени с нормална предница, а 76 – с „плоска“, особеност, фигурираща под опционалния код X84. За Япония кодът на опцията е X83, а за САЩ – X85. Конкретният екземпляр Porsche 911 Turbo S Typ 964 Flachbau е именно Щатски, един от само 39, което го прави много… рядък.
Рядък и скъп. Ново, 964 Turbo S се е продавало за 99 000 долара, но без опцията X85. Тя струвала още… 60 000 хил. долара, с което стойността на Turbo S ‘Flashbau’ ставала почти 160 000 долара. Много сериозна сума. Толкова е платил комикът и сериозен ‘Porsche’ фен Джери Зайнфелд, за това шаси с последни цифри 403, боядисано с ‘Polar Silver’ (като всички Turbo S-ки) и специфицирано с „най-готините джанти слагани някога на 911“, според Elferspot.com – 18-ките ‘Speedline for Porsche’.
Автомобилът е в изключително добро състояние и на едва 12 700 мили, което прави малко над 20 хил. км. След Джери е имал още двама собственици, преди да попадне при сегашният си 4-ти, който го продава. Иска му сериозната сума от 875 000 долара, която прави 1 564 675 лв. и която може да се приеме за инвестиция.
Разгледайте приятната галерия, след което може да кликнете на това 1996 Porsche 911 GT2 (993), също в ‘Polar Silver’ и с джанти ‘Speedline’. То обаче бе продадено за 891 хил. долара.