Kona Electric разбива митовете за електрическите автомобили

  • Галерия с осем снимки на електрическата Kona Галерия с осем снимки на електрическата Kona

30 Apr 2020

Въпреки че електрическите автомобили съществуват от десетилетия, те все още не са толкова често срещани като превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Поради това все още има много митове и дезинформация около автомобилите с батерия. Ето някои от най-често срещаните погрешни схващания за електрическите автомобили (EV) и как Kona Electric ги разбива. 

Мит: EVs имат къс пробег с едно зареждане. 

Факт: С напредването на технологията на батериите, разстоянието, което EV може да измине с едно зареждане непрекъснато се подобрява. Най-новото поколение на модела с батерии от 64 кВтч на Kona Electric може да измине до 484 км с едно зареждане. Това го прави универсален вариант за всякакъв тип шофиране: не само за кратки пътувания в града, но и за междуградски пътувания. 

 

Мит: EVs са твърде скъпи. 

Факт: Докато електрическите автомобили струват средно повече от автомобилите с вътрешно горене в момента на първоначалното закупуване, ценовата разлика между тях намалява с времето. Много европейски държави предлагат данъчни облекчения и държавни субсидии, за да компенсират разходите за покупка на EV. Важно е също така да се вземат предвид общите разходи за собственост при закупуване на EV. Няколко проучвания показват, че разходите за EV са сравними или дори малко по-ниски от тези на бензиновите превозни средства, не само защото на някои места в света електричеството е по-евтино от бензина, но и защото собствениците на EV харчат по-малко пари за поддръжка и ремонт. Друг показател, който трябва да се разгледа, е остатъчната стойност. EV са склонни да запазват по-висок процент от първоначалната си стойност на пазара на употребявани автомобили в сравнение с бензиновите автомобили. С петгодишна неограничена гаранция за всичките си превозни средства без ограничение в пробега и осемгодишна или 160 000 км на батериите, електрическите автомобили на Hyundai са склонни да се класират особено добре в този аспект. Сред петте най-големи европейски пазара се предвижда, че Kona Electric има една от водещите остатъчни стойности в сравнение с основните EV конкуренти на пазара, като поддържа средно 47,2% от първоначалната си стойност според данните, публикувани от независимия справочник за RV Autovista Intelligence. С последните подобрения за моделна година 2020 като увеличен пробег с едно зареждане, подобрена свързаност и технология за зареждане, се очаква дори повишаване на остатъчната му стойност. IONIQ на Hyundai, първият автомобил в света, предлаган с три различни алтернативни задвижвания, беше класиран като шампион по остатъчна стойност две години подред. Наградата се основава на прогнозираната остатъчна стойност след четири години и годишен пробег от 10 000 километра, според независимите консултанти за пазарно разузнаване Schwacke GmbH. 

Мит: Няма достатъчно места за зареждане на EV. 

Факт: В Европа през 2019 г. бяха регистрирани приблизително 165 000 обществени станции за зареждане на EV, включително над 17 000 високоскоростни станции за бързо зареждане и този брой продължава да расте. Все по-голям брой супермаркети и обществени паркинги предлагат безплатни EV станции за зареждане. Клиентите, които предпочитат да зареждат своя EV вкъщи, могат да използват стандартен електрически контакт, благодарение на кабела, предоставен с автомобила (включително In-Cable Control Box) за зареждане през нощта, или да инсталират стенна кутия за по-бързо зареждане (Wall-Box Charger). Kona Electric разполага с опционално трифазно бордово зарядно устройство с мощност 10,5 кВт, което е съвместимо с обществени еднофазни или трифазни зарядни станции за променлив ток или с Wall-Box Charger у дома. Това позволява значително по-кратки времена на зареждане: 100 процента за 4:50 часа за версията с 39 кВтч или 7:30 часа за версията с 64 кВтч. В България инфраструктурата от зарядни станции се развива с изключително бързи темпове, като тя включва над 250 точки в цялата страна. За 2019 г., инфраструктурата в България превъзхожда в пъти другите страни от Западна Европа, благодарение на множеството инвестиции за имплементиране на достъпна мрежа от зарядни станции. Прогнозата е за още по-голямо увеличение поради факта, че множество бизнес организации инсталират зарядни станции за общо ползване в своите обекти. 

Мит: Опасно е да зареждате електрически автомобил при дъжд. 

Факт: EV и техните зарядни устройства са създадени така, че да издържат на всички метеорологични условия и са оборудвани със съвременна технология, за да ги направят също толкова безопасни, колкото бензиновите автомобили, ако не и по-безопасни. Шофьорите няма да имат проблем да зареждат своя EV, когато вали. За още по-голямо спокойствие по време на шофиране, Kona Electric е оборудван с най-новите технологии за активна безопасност и помощ при шофиране, известни като Hyundai SmartSense. Това включва автономна аварийна спирачка с разпознаване на пешеходци, асистент за наблюдение на сляпата точка, асистент за следене за наличието на трафик зад автомобила, предупреждение за напускане на пътната лентата, предупреждение за умора у водача, интелигентно предупреждение за ограничаване на скоростта, асистент за дълги светлини и интелигентен круиз контрол със Stop&Go функция, поддържащ пътната лента. 

Мит: На пазара няма EV, който да отговаря на моите нужди. 

Факт: Пазарът на електрически автомобили се увеличава с невиждани темпове . От компактните градски автомобили до SUV автомобили, днес EV са в състояние да посрещнат голямото разнообразие от начин на живот и изисквания. Kona Electric e първият компактен e-SUV, който се появи на европейския пазар. Той е специално пригоден да поддържа активен начин на живот, благодарение на своите SUV гени като увеличен пътен просвет, възможност за прикрепяне на товари на покрива до 100 кг и ненадминат пробег с едно зареждане. 

Мит: Електрическите автомобили не са забавни за шофиране. 

Факт: В сравнение с бензиновите автомобили, EV са по-тихи за шофиране и предлагат по-плавно пътуване. Много електрически автомобили се отличават с по-динамично ускорение в сравнение с техните колеги с вътрешно горене и дори имат подобрена динамика на шофиране поради ниското разположение на тежката батерия. С 204 к.с., максимален въртящ момент от 395 Нм и максимална скорост от 167 км/ч, Kona Electric е мощен SUV. Той може да ускори от 0 до 100 км/ч само за 7,9 секунди. В допълнение, автомобилът предлага интуитивна система за превключване между различни режими на работа само с едно натискане. По този начин Kona Electric отговаря на всички изисквания - от икономично до спортно шофиране. Регулируемата регенеративна спирачна система позволява на водача да регулира интензивността на регенеративното спиране, като използва задвижванията на перата зад волана. Системата възстановява допълнителна енергия, когато е възможно. Задържайки лявото перо, водачът може дори да приведе автомобила до пълно спиране - без да използва спирачките. В комбинация с радарния сензор, интелигентната регенеративна спирачна система, дори автоматично ще управлява регенеративното спиране в съответствие с предстоящия трафик. 

Мит: Електрическите автомобили не изглеждат добре. 

Факт: Kona Electric е проектиран така, че да се откроява на улицата. Той предлага елегантни, изваяни линии, мощни LED светлини и аеродинамично оптимизирани 17-цолови лети джанти. Предната част на автомобила разполага с уникална затворена решетка за модерен и изчистен външен вид. Междувременно клиентите могат да избират от 21 различни цветови комбинации на екстериор за индивидуален стил.

Прес съобщение на Hyundai България

 

Първородната Godzilla!