Това Porsche 917* може да е ваше само за 395 000 долара


05 May 2020

„Имитацията е най-искрената форма на ласкателство, която посредствеността може да демонстрира на величието“. Този цитат на Оскар Уайлд срещаме в обявата за това ‘Porsche 917’, което се продава и през любимия ни elferspot.com. За първи път попадаме на сериозни мисли на доказани поети в автомобилна обява.

Но и за пръв път попадаме на обява за продажба на Porsche 917, за нищожните за такава легенда 395 000 долара. Това е все едно да видиш „Мона Лиза“ на да Винчи с етикет „РАЗПРОДАЖБА! -50% ЧЕРЕН ПЕТЪК!“.

Причината за тази цена, е „че му липсват половината цилиндри“, както коментира обявата нашият приятел и автомобилен състезател Георги Дончев. Колата не истинска. Или поне не оригинална, иначе си е повече от истинска, при това прекрасна. Реплика, както наричат копията на оригиналните, при това изработена с много любов и голяма точност.

Шасито с номер LMK 917 021 е дело на изключително малко познатите австралийци Kraftwerk, направено през декември 2008-ма. Веднага след това е доставено в Лос Анджелис и довършено от ‘Porsche’ специалистите Patrick Motorsports.

Двигателят е 3,8-литровия 6-цилиндров боксер М63 от Porsche 993, но модифициран със специални вътрешности: бутала и ризи Mahle, мотовилки Pauter, пружини на клапаните в състезателна спецификация с титаниеви шайби, маслената помпа е от GT2 и други. Мощността му не се споменава никъде, но надали е от голямо значение. Скоростите също са с произход 911, Type 915.

Patrick Motorsports за изработили и множество уникални за тази кола детайли, като също са набавили и подобаващи за реплика нa 917 компоненти. Гумите например са Dunlop CR82, стари пише в обявата, за смяна, така че ако натиснете ‘ENQUIRE NOW’ бутона в сайта е добре да о знаете. Окачването е с регулируеми Koni амортисьори, спирачките са AP Racing.

Интериорът? Минималистичен и в духа на оригинала. Обърнете внимание на тези червени „корита“ и скоростният лост, чиято топка в „истинските“ Porsche 917, е била фрезована от бреза, за да е максимално лека. Около 800 килограма, за да сме точни, при мощност 520 к.с. в началния вариант на въздушния боксер с 12 цилиндъра и обем 4,5-литра. Показатели, които били достатъчни за ускорение от 0-100 км/ч за около 2,5 секунди и максимална скорост от малко над 400 км/ч. Четиристотин. С маса 800 килограма и 0 електроника за стабилност. Смели и умели мъже.

Can-Am модификацията 917/30 за 1972-1973 се смята за един от най-мощните състезателни автомобили правени някога. Там с малко по-различна форма и 5,4-литров 12-так с две турбини и 1100 к.с. Но репликата  тук е по K спецификацията, с култовата разцветка на Gulf.

Имала е само един собственик, сегашният, който я продава за 395 хил. долара. Това прави 362 хил. евро или малко под 710 хил. лева. Бихте ли я предпочели вместо, да кажем, доста употребявано Porsche Carrera GT?

Сбогом V10!