TechArt правят Porsche Cayenne Turbo със 700 коня и… девствена вълна

  • Галерия с 45 снимки. Галерия с 45 снимки.

19 May 2020

Точно така пише в сайта на TechArt. ‘Natural virgin wool‘ на английски, която се комбинира с висококачествена естествена (тук не казват нищо за девствеността на телетата) кожа. Салонът изглежда нестандартно, впечатляващо, предната част на таблото и седалките изглеждат, като плетени на една кука, а „виновник“ за изработката е фирмата ‘ROLF BENZ’. Същите, които правят доста качествени и съответно – о, изненада! – доста скъпи мебели още от 1964-та насам.

Силовият тунинг обаче си е дело на TechArt, за добро. Немското ателие предлага няколко пакета за новoто Porsche Cayenne Turbo и съвсем новата му версия Coupe. Серийно Turbo-то се задвижва от познатия и от други модели в годния мощностен край на VAG групата 4-литров битурбо V8, срещан също в Audi RS 6 и Lambo Urus.

Заводски моторът генерира 550 к.с. и 770 Нм, с които Cayenne Turbo/Coupe вдигат 0-100 за 3,9 секунди и развиват по 286 км/ч. Ако вземете обаче само модул за управление на мотора от TechArt, може да повишите показателите до 640 к.с. и 900 Нм, резултиращи 0,2 секунди подобрение в спринта и максимални 300 км/ч.

Ако обаче отворите по-широко пръстите, към компютъра може да добавите и чифт TechArt турбини и ново гърне с по-спортни катализатори. Тогава добавяте 150 к.с. и получавате общо 700 коня, като максималния въртящ момент остава същия, като при „компютърния“ ъпдейт – 900 Нм. Това топ изпълнение вече вдига сто за респектиращите 3,2 секунди и също вдига 300 км/ч.

Ако карате базовия Cayenne с 3-литров V6 с 340 коня и 450 Нм, ателието има решение и за вас. Добавяте 40 коня и 100 Нм само с магическата им кутийка, за общо 380 коня и 550 Нм. Така ще правите 0-100 за 4,9 сек и ще може да се засилвате до 253 км/ч (5,9 сек и 245 км/ч серийно).

Взели сте хибрида? Имате Cayenne E-Hybrid, онзи със зелените спирачки? Той идва със същият 3.0 V6 с 340 коня, като базовия, но и с ел. мотор със 136 к.с. за обща тяга от 462 коня, защото при хибридите 2 плюс 2 прави 3. Нютоните са 550 на бензиновата машина и общо 700, но тук тунинг майсторите предлагат пакет за увеличаване на въртящия момент на 3-ката със 130 Нм за комбинирани 830 Нм. Скокът в мощността е 88 коня, а динамиката – 4,8 сек 0-100 км/ч, с 0,2 по-бързо от заводската версия.

Интересно е, че в сайта си нищо не споменават за подсилване на топ версията Cayenne Turbo S E-Hybrid, която комбинира мощния 550 коня 4-литров битурбо V8 на Turbo-то с ел. машина за обща мощност от 680 коня и 900 Нм комбиниран въртящ момент. И в случай, че ви е любопитно, тази най-мощна заводска версия на Cayenne вдига 100 за 3,8 секунди и развива 295 км/ч, с 0,6 сек и 5 км/ч по-бавно от топ предложението на TechArt на база Turbo S.

 

 

Първородната Godzilla!