Mercedes представи обновените E53 във варианти купе и кабролет
В деня, в който BMW извади обновената си Серия 5, щутгартският конкурент е готов с промените по своята Е-класа във версиите Купе и Кабриолет, включително във вариантите E53 AMG.
Дизайнерите на Mercedes са пипали много внимателно и промените във външността засягат само новата предна решетка и фаровете. Компанията предлага нови цветове със засукани имена като “Патагония” (червен металик) и “Мохаве” (сребрист металик). E53 заменя стандартната решетка за новата “Панамерикана”. Наточеният модел разполага също с дискретен спойлер и уникални 19-инчови джанти.
Както и при седана и комбито, новите версии на Е-класата получават най-новата версия на системата MBUX (с два 10,3 или 12,3-инчови екрана, в зависимост от оборудването). Съвсем нов е и воланът - малко по-дебел от натъпкана с пух възглавница и също толкова мек. Вградени в него са два сензора, които познават дали ръцете ви го държат или не, като това позволява на асистиращите системи да преценят дали да ви се доверят или да поемат управлението над колата.
Настройката на седалката по собствена преценка също си отива в миналото. Обновената Е-класа ще иска да отбележите височината си, за да настрои седалката автоматично в най-подходящата позиция. За вас остава само фината настройка накрая.
Двигателите при премиерата са два дизелови и четири бензинови. Дизеловите версии са E 220d (4-цилиндров) и E 400 d (6-цилиндров) със съответно 194 к.с. (400 Нм) и 340 к.с. (700 Нм). По-големият вариант се предлага само с двойно предаване 4MATIC. Бензиновите версии започват от 4-цилиндровия E 200 със 197 к.с. и 320 Нм, преминават през E 300 (258 к.с., 370 Нм) и стигат до шестцилиндровите E 450 4MATIC (272 к.с. и 500 Нм) и E 53 с 435 к.с. и 520 Нм. Всички варианти серийно идват с 9-степенния автоматик на Mercedes, който прави възможен разход от 4,7 л/100 км за най-малкия дизел и разумните 8,0 л/100 км за E 450 4MATIC.