Сериозно ли!? Lotus ще прави само електромобили
![Електрическият Lotus Evija - началото на края за ДВГ при Lotus](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/d19f94b4cb250fb9c48d4bc77e2575d8-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/b04a00af5766afbcb2401b30f6dc4694-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/ebfea57b2b652830f221097f22802e74-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/97fef79aa78ab79a7dc6ac2fa8941443-96x72.jpg)
![Най-новата версия на Evora - един от последните бензинови модели на Lotus](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/630cec7518ff163352d95b8be9e6a1b4-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/92c261127e794ba955aa2617a01e32d2-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/e741718dff0adcc498723ef02d86e8b5-96x72.jpg)
Lotus, световноизвестният производител на спортни автомобили, легендарната марка на Колин Чапман, олицетворението на философията за леката кола с малкия двигател, е на път да обърне гръб на цялата си история, за да се насочи изцяло към електрическото задвижване.
Компанията обяви, че през следващата година ще представи последната си кола с двигател с вътрешно горене. Не знаем за какъв модел става въпрос, но днешното съобщение веднага го превръща в колекционерска рядкост, дори преди да го видим на снимка.
В последните години компанията хвърли сериозни усилия за разработката на Evija - първия ѝ електрически модел, струващ около 2 млн. евро.
Според Lotus бъдещето принадлежи на задвижваните от батерии коли и това важи особено, когато става въпрос за спортни модели.
Английската легенда в момента води поредна битка с фалита, като от 2017 е собственост на китайската Geely, която явно подкрепя решението.
Lotus в момента произвежда само три модела - Elise (третото поколение бе представено през 2012), Exige (не по-нов модел, макар да има пакет от промени за 2020/2021) и Evora, чиято най-нова версия бе представена през 2017. Evija е ограничена серия от 130 екземпляра, с които Lotus иска да привлече вниманието към изцяло електрически си решения.