Официално: BMW M5 и M5 Competition + цени за България


17 Jun 2020

 

Ден след първата изтекла снимка разполагаме с цялата официална информация за двете най-нови попълнения в гамата на BMW M. Обновените M5 – става въпрос за LCI (Life Cycle Impulse), а не за изцяло нови модели – идват с 4,4-литровия V8 с технология TwinPower и имат съответно 600 к.с. при BMW M5 и 625 к.с. при M5 Competition. И двете са с 8-степенна M Steptronic с Drivelogic и системата за двойно задвижване M xDrive, която предлага също дрифт режим, при който задвижващи са само задните колела. Стандартното M5 достига 100 км/ч за 3,4 секунди (200 за 11,1), а Competition се справя за 3,3 секунди (10,8). Окачването и амортисьорите са взети наготово от M8 Гран Купе, като при M5 Competition амортисьорите приближават колата до асфалта със 7 мм спрямо M5.

Още вчера коментирахме дизайна, но сега BMW пусна достатъчно снимки, за да видим повече детайли по ЛЕКО разширените бъбреци, по-големите отвори за охлаждане и новата предна броня. Средният въздухозаборник е шестоъгълен, като в него са интегрирани масленият радиатор и радарният сензор на активния контрол на скоростта.

Новите фарове са стилни и по-изчистени спрямо колата преди обновяването. Сините акценти на лазерните светлини са страхотен детайл. Задните светлини са получили триизмерен дизайн.

Време е да надникнем в интериора, където най-ясно се забелязва напредъкът при сензорните екрани. На мястото на стария 10,2-инчов е монтиран нов 12,3-инчов, добавени са и двата бутона на средната конзола, които познаваме от M8, и които служат за настройка на режимите. Един от тях е за пистово каране, между другото...

Няколко нови цвята и 20-инчови джанти допълват промените. Стандартното M5 стартира от 235 хил. лв., докато за Competition ще трябва да извадите още 18 хил. лв.

 

Фенове сме! A вие?