Range Rover стана на 50! Честит юбилей с нова версия Fifty

  • Галерия с 15 снимки на двете коли, разделени от 50 години Галерия с 15 снимки на двете коли, разделени от 50 години

17 Jun 2020

Range Rover става на 50 години. Чудесен повод за специална серия - ефектен Range Rover Fifty, който ще бъде ограничен до 1970 екземпляра в чест на годината, в която се ражда първият Range.

Голямото момче ще идва само в ниво на изпълнение Autobiography, като клиентите имат възможност да изберат от четири цвята - черно Santorini, сребристо Аруба, сиво Carpathian и червено Rosello. Ограничен брой от ограничената серия (интересна хрумка на Land Rover) ще бъде боядисан в цветовете от галерията, които са още по-специални, защото са същите три, с които е можел да се поръча Range Rover преди 50 години - това са страхотното синьо и златисто от галерията, които носят означение Tuscan Blue и Bahama Gold, както и белият цвят Davos.

Освен по множеството табелки Fifty юбилейният Range може да бъде разпознат също по специалните 22-инчови джанти. Всъдеходът ще се предлага в стандартна и удължена версия и с разнообразие от двигатели, включително плъгин варианта P400e, който идва с 400 к.с., 640 Нм и съчетава 2-литров 4-цилиндров мотор с електродвигател. Доста различен от оригинала от 1970 г. Историята на Range всъщност започва още през 60-те, когато първите прототипи носят табелки Velar, за да скрият марката и модела. Скоро след представянето си Range Rover бива изложен в Лувъра - първата кола с подобно признание - като емблематичен за индустриалния дизайн артефакт.

През 1972 г. Range Rover е първата кола, която прекосява Америките по цялата им дължина, включително през джунглите на Дариенския район. През 1977 Range Rover печели маратора Лондон - Сидни, а през 1979 - първото издание на рали Дакар, което, за разлика от днес, действително стига от Париж до столицата на Сенегал, т.е. включва хиляди негостоприемни километри през Сахара.

Луксозните “глезотии” започват от 1981, когато Range Rover за първи път се сдобива със задни врати. Скоро се появяват автоматична трансмисия, дизел, а от 1994 и доста по-луксозното второ поколение. Третото издание на машината идва през 2001, а актуалното поколение е на пазара от 2012, което значи, че скоро ще дойде време за изцяло нов Range Rover. 

 

Първородната Godzilla!