Donkervoort D8 GTO-JD70 BNCE е тежи 700 кг и разполага с 415 к.с.
И адски дълго име - Donkervoort D8 GTO-JD70 Bare Naked Carbon Edition. Което са си едни 43 знака - явно собствениците на тази кола ще я карат само с големия талон. Шегата настрана, първо припомняме кои са тези Donkervoort и какво правят, защото компанията е малка и екзотична. Холандци са, основани от Йооп Донкервоорт през 1978-ма година. А колите им, както тогава така и сега, много приличат на Lotus 7, гениално простата и ефективна концепция на Колин Чапман, ползвана до ден днешен и от други марки, като например британците Caterham.
А това е най-новият проект, чието име включва и инициали GTO, които не идват от японските манга серии Great Teacher Onizuka, а по-скоро от италианското значение Gran Turismo Omologato. Срещано и при Pontiac, но това е друга тема. Най-кратко казано, това издание е най-специалното досега, с много карбон. И кевлар. Който може да бъде с гланцов или матов лак, в зелено или червено. Колата носи и инициалите на основателя на марката JP, а 70-ката идва от неговата възраст.
Шасито е стоманено, тръбно, каквото е било винаги, но тук вече и с добавки от алуминий и карбонови компоненти. В комбинация с леките (и не много, като площ) панели на каросерията, цялата кола тежи под 700 кг. Ниска маса и много прилична мощност: 415 к.с. и 520 Нм, като вторите идват още от 1750 об/мин и остават на разположение до високите 6350 оборота.
Двигателят? Audi, 5-цилиндров редови, свързан с 5-степенна механична кутия и предно предаване. Шегуваме се, задно е, а комбинираният разход е учудващо приличен за кола с подобна динамика – 8 л/100 км по официални данни.
Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 2,7 секунди и „над 2G ускорение в завой“. Всъщност, Donkervoort казват „първата в света серийна кола способна на 2G ускорение в завой“, което е силно твърдение. Полу-сликовете с размери 235/45 17 и 245/40 18 генерират яко сцепление, а карбоновите джанти осигуряват допълнителна… лекота.
Спирачките са Tarox с 6-бутални апарати и 310-милиметрови дискове отпред, а отзад са 1-бутални с 285-милиметрови дискове. Абсолютно достатъчни за спиране на 700-килограмова кола.
Всичко в този автомобил е минималистично освен цената - 163 636,36 евро, което прави 320 044 лв. и 9 стотинки. Без таксите. Което означава, че Donkervoort D8 GTO-JD70 Bare Naked Carbon Edition Последният Да Затвори Врата е с около 60+ хил. лв. по-скъп от едно базово Porsche 911 Carerra 4S. Което е много различен автомобил, но все пак. Кое бихте избрали, ако ви предоставят такъв избор?