Този Volkswagen Golf Variant разполага с 850 коня и спира с парашут

  • Галерия с 11 снимки. Галерия с 11 снимки.

11 Aug 2020

Кой автомобил е по-разумен от един немски хечбек? Едно немско комби например, от калибъра на VW Golf. Така смята и финландският автосиаст (поздрави на едноименната групата) Мико Пух, който си купува 2010 Volkswagen Golf Variant (MkIV), със счупен дизелов двигател. И оттам се започнало…

Мико съживил нафтовия агрегат и му вързал BorgWarner VNT турбина от… комбайн John Deere. В резултат на тази и още малко доработки, машинката успяла да измъчи малко над 300 к.с. С последващи усилия и фини настройки мощността достигнала до 469 коня, регистрирани на диното. Но, както пише авторът в оригиналната публикация в Speedhunters.com, двигателният блок не одобрявал промените по неговата периферия.

Накрая г-н Пух явно си е казал „Бързи дизели нЕма“ и сменил установката с 1,8T 20V от Seat Leon FR. И понеже блокът Volkswagen 06A бил известен с издръжливостта си, Мико набързо го направил 800 коня. Въртящият момент бил със сходни стойности.

Промените? Колянов вал от 2.0 TFSI, ковани бутала CP, Pauter X-Beam биели и за капак, буквално, нова глава с уголемени клапани. Комбайнерската турбина отстъпила мястото си на BorgWarner S366SX-E, в резултат на което Golf-чето регистрирало 857 к.с. и 846 Нм.

Които обаче не получили одобрението на 6-тепенната скоростна кутия, която бързо отишла в пенсия. На нейно място финландецът монтирал 4-степенна трансмисия SQS. И преди да сте попитали, задвижването е и на 4-те колела. Окачването е KW, а предните дискове с диаметър 330 мм. Което се оказало проблем при подготовката на колата за драг – Мико я кара и по пътя, като парашутът се маха, а OZ Racing Ultraleggera колелата се сменят с 15-ки и гуми Hooser. Там е проблемът, че по-мощните спирачки не влизат в драг комплекта гуми/джанти, затова преди гонките Мико сменя и тях.

Динамиката? Speedhunters споделят резултатите на Мико от 2019-та, състезанието Blacklist, в което участват шосейно легални коли. Там Golf-ът се е класирал на 5-о място с терминална скорост 231 км/ч и време 10,19. Догодина колата „ще стане над 1000 коня“, казва скандинавецът. Разгледайте галерията, след което може да кликнете на този зелен Golf Mk3 долу, който неслучайно носи означение VR12.

Много практичен и интересен!