Този Volkswagen Golf Variant разполага с 850 коня и спира с парашут
Кой автомобил е по-разумен от един немски хечбек? Едно немско комби например, от калибъра на VW Golf. Така смята и финландският автосиаст (поздрави на едноименната групата) Мико Пух, който си купува 2010 Volkswagen Golf Variant (MkIV), със счупен дизелов двигател. И оттам се започнало…
Мико съживил нафтовия агрегат и му вързал BorgWarner VNT турбина от… комбайн John Deere. В резултат на тази и още малко доработки, машинката успяла да измъчи малко над 300 к.с. С последващи усилия и фини настройки мощността достигнала до 469 коня, регистрирани на диното. Но, както пише авторът в оригиналната публикация в Speedhunters.com, двигателният блок не одобрявал промените по неговата периферия.
Накрая г-н Пух явно си е казал „Бързи дизели нЕма“ и сменил установката с 1,8T 20V от Seat Leon FR. И понеже блокът Volkswagen 06A бил известен с издръжливостта си, Мико набързо го направил 800 коня. Въртящият момент бил със сходни стойности.
Промените? Колянов вал от 2.0 TFSI, ковани бутала CP, Pauter X-Beam биели и за капак, буквално, нова глава с уголемени клапани. Комбайнерската турбина отстъпила мястото си на BorgWarner S366SX-E, в резултат на което Golf-чето регистрирало 857 к.с. и 846 Нм.
Които обаче не получили одобрението на 6-тепенната скоростна кутия, която бързо отишла в пенсия. На нейно място финландецът монтирал 4-степенна трансмисия SQS. И преди да сте попитали, задвижването е и на 4-те колела. Окачването е KW, а предните дискове с диаметър 330 мм. Което се оказало проблем при подготовката на колата за драг – Мико я кара и по пътя, като парашутът се маха, а OZ Racing Ultraleggera колелата се сменят с 15-ки и гуми Hooser. Там е проблемът, че по-мощните спирачки не влизат в драг комплекта гуми/джанти, затова преди гонките Мико сменя и тях.
Динамиката? Speedhunters споделят резултатите на Мико от 2019-та, състезанието Blacklist, в което участват шосейно легални коли. Там Golf-ът се е класирал на 5-о място с терминална скорост 231 км/ч и време 10,19. Догодина колата „ще стане над 1000 коня“, казва скандинавецът. Разгледайте галерията, след което може да кликнете на този зелен Golf Mk3 долу, който неслучайно носи означение VR12.