Volkswagen Group тихо премахва емблемите и означенията от корите на двигателите си

  • Така изглежда кората на 1,5-литровия TFSI мотор на новото Audi A3... Така изглежда кората на 1,5-литровия TFSI мотор на новото Audi A3...
  • ,а така изглежда на техническите скици на А3. ,а така изглежда на техническите скици на А3.
  • Новoто A3, което карахме. Скоро очаквайте теста в сайта. Новoто A3, което карахме. Скоро очаквайте теста в сайта.
  • Това пък е мотора на Seat Leon, 1.5 бензин, същият, като в A3-ката, в Golf и Octavia. Това пък е мотора на Seat Leon, 1.5 бензин, същият, като в A3-ката, в Golf и Octavia.
  • Отново мотор в Leon, но тук не сме сигурни кой е точно. Отново мотор в Leon, но тук не сме сигурни кой е точно.
  • Новият Leon. Новият Leon.
  • И новата Octavia, също без каквито и да е означения по пластмасовата кора. И новата Octavia, също без каквито и да е означения по пластмасовата кора.
  • Имаме доста подробно видео за Skoda Octavia, линк долу в текста. Имаме доста подробно видео за Skoda Octavia, линк долу в текста.
  • И VW Golf GTI с 2-литровия EA888 evo4 с 245 к.с. Отгоре обаче не пише нищо. И VW Golf GTI с 2-литровия EA888 evo4 с 245 к.с. Отгоре обаче не пише нищо.
  • И на техническата скица няма нищо, за разлика от тази на Audi. И на техническата скица няма нищо, за разлика от тази на Audi.
  • А отвън няма как да го сбъркате, както и отвътре. А отвън няма как да го сбъркате, както и отвътре.
  • И новия Superb. И новия Superb.
  • Както и новия Passat с абсолютно същата кора. Както и новия Passat с абсолютно същата кора.

10 Sep 2020

Наскоро заснехме новия Volkswagen Golf Mk8. Доста балансирана и изпипана кола, в чиито двигателен отсек ни направиха впечатление две неща. Първото, че вече няма газови амортисьори на капака, за разлика от Golf Mk7, и второ – пластмасовият капак на 1,5-литровия бензинов мотор със 150 к.с. бе абсолютно чиста. Имаме предвид, нямаше абсолютно никакви знаци, нямаше емблема на VW, да не говорим за по-конкретен знак за това какво всъщност работи отдолу.

После забелязахме същото нещо и при новата Skoda Octavia, която споделя голяма част от техническата си база с Golf Mk8, включително и 1,5-литровия бензинов мотор в тестовата ни кола. Отново без емблеми на Skoda и абсолютно същият капак. Така е и при новото Audi A3, при Seat Leon, а вероятно и при други модели, споделящи общи двигатели. А ако се загледате в техническата графика на Audi A3, там моторът си е с четирите кръга, както и с надпис TFSI, липсващи в реалната кола.

Във видеото ни за Octavia Иван обяснява доста подробно за нейните модификации. В това число и за Octavia RS, която е с идентично задвижване, като Golf GTI. Octavia RS iV пък е хибридната спортна версия на чешкия модел, абсолютно еднакъв, като агрегати с Golf GTE. Под капаците на тези коли също няма лога и подредбата е абсолютно еднаква.

Същата е и ситуацията с най-новите Passat и Superb, както може да видите в галерията. Не сме сигурни, че е така за всички мотори на VAG, но вероятно тази мярка за спестяване засяга най-новите агрегати, монтиращи се в най-много марки и респективно модели. Колко ще спестят? Това можем да се запитаме, но като се замислим за обемите на производство на марките на VAG, сумата вероятно няма да е толкова малка. А и самата логистика кой капак за коя фабрика да замине отсъства, което допълнително оптимизира производството.

Въпросът тук е какво мислите вие, дали това въобще ви интересува или бихте предпочели да виждате емблемата на колата, която карате и когато отваряте предния капак.

Много практичен и интересен!