Lucid представи серийната версия на своя Air. Седанът идва с 1080 к.с.

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки

11 Sep 2020

Lucid може да изглежда като поредния производител, който се опитва да се закачи за електрическата върна, но американската марка е нещо повече. Калифорнийската компания е в сектора от 2007 г., малко след Tesla, а първият ѝ модел - седанът Air - бе представен през 2016. Днес е готова серийната версия на супер луксозната електрическа кола. Паралелно с това Lucid усилено строи завода си в пустинята Аризона (виж последната снимка в галерията над този текст), където Air ще се произвежда от пролетта на 2021. За целта получи няколко милиарда финансиране от арабски инвеститори. 

 

Air ще се предлага в четири версии (във видеото горе най-бързата от тях минава четвърт миля за 9,9 секунди), които прегледно може да видите в таблицата. Най-епичният вариант Air Dream Edition идва с 1080 к.с. и пробег с едно зареждане от забележителните 809 км. Това на хартия би била електрическа кола, с която може да стигнете от София до морето (независимо за кое от двете морета говорим) и да се върнете без презареждане. Версията Grand Touring ще предлага дори малко по-голям пробег - 832 км, но по-ниска мощност. Доколкото 800 к.с. е ниска мощност. Lucid е един от малкото производители, които не крият, че колкото по-големи джанти сложите на една кола, толкова повече гориво харчи, дори когато говорим за електрическа енергия. Така 21-инчовите джанти на Air Dream ще намалят пробега до 748 км спрямо 809 км при 19-инчовите.

Модел Мощност Пробег Цена
Air не е обявена не е обявен $80 000
Air Touring 620 к.с. 653 км $95 000
Air Grand Touring 800 к.с. 832 км $139 000
Air Dream Edition 1080 к.с. 809 км $169 000

Всички версии на Air използват супер бързо зареждане, което компанията изчислява на 32 км в минута. Според нея всяка от версиите на колата е способна да осигури пробег от 480 км за 20 минути.

Интериорът е футуристичен и изчистен. Въпрос на вкус е, но на нас ни изглежда по-приятно, отколкото в Model S. Обичайно съвременните коли имат големи сензорни екрани с размер от 10-12 до внушителните 17 инча. Този при Air е 34-инчов и се разлива от пространството зад волана до средата на арматурното табло. Разбира се, цялата инфоразвлекателна система е съобразена с това, което клиентите търсят - автоматично обновяване, докато колата си почива в гаража ви, синхронизация с Amazon Alexa, пълен набор асистенти за шофиране, които следят пътната обстановка и вашите реакции.

Базовите версии стартират от доста солидните 80 хиляди долара (в Щатите от 72 500 заради зелените облекчения), докато топ вариантът ще струва 170 хил. долара.

Първородната Godzilla!