Lucid представи серийната версия на своя Air. Седанът идва с 1080 к.с.


11 Sep 2020

Lucid може да изглежда като поредния производител, който се опитва да се закачи за електрическата върна, но американската марка е нещо повече. Калифорнийската компания е в сектора от 2007 г., малко след Tesla, а първият ѝ модел - седанът Air - бе представен през 2016. Днес е готова серийната версия на супер луксозната електрическа кола. Паралелно с това Lucid усилено строи завода си в пустинята Аризона (виж последната снимка в галерията над този текст), където Air ще се произвежда от пролетта на 2021. За целта получи няколко милиарда финансиране от арабски инвеститори. 

 

Air ще се предлага в четири версии (във видеото горе най-бързата от тях минава четвърт миля за 9,9 секунди), които прегледно може да видите в таблицата. Най-епичният вариант Air Dream Edition идва с 1080 к.с. и пробег с едно зареждане от забележителните 809 км. Това на хартия би била електрическа кола, с която може да стигнете от София до морето (независимо за кое от двете морета говорим) и да се върнете без презареждане. Версията Grand Touring ще предлага дори малко по-голям пробег - 832 км, но по-ниска мощност. Доколкото 800 к.с. е ниска мощност. Lucid е един от малкото производители, които не крият, че колкото по-големи джанти сложите на една кола, толкова повече гориво харчи, дори когато говорим за електрическа енергия. Така 21-инчовите джанти на Air Dream ще намалят пробега до 748 км спрямо 809 км при 19-инчовите.

Модел Мощност Пробег Цена
Air не е обявена не е обявен $80 000
Air Touring 620 к.с. 653 км $95 000
Air Grand Touring 800 к.с. 832 км $139 000
Air Dream Edition 1080 к.с. 809 км $169 000

Всички версии на Air използват супер бързо зареждане, което компанията изчислява на 32 км в минута. Според нея всяка от версиите на колата е способна да осигури пробег от 480 км за 20 минути.

Интериорът е футуристичен и изчистен. Въпрос на вкус е, но на нас ни изглежда по-приятно, отколкото в Model S. Обичайно съвременните коли имат големи сензорни екрани с размер от 10-12 до внушителните 17 инча. Този при Air е 34-инчов и се разлива от пространството зад волана до средата на арматурното табло. Разбира се, цялата инфоразвлекателна система е съобразена с това, което клиентите търсят - автоматично обновяване, докато колата си почива в гаража ви, синхронизация с Amazon Alexa, пълен набор асистенти за шофиране, които следят пътната обстановка и вашите реакции.

Базовите версии стартират от доста солидните 80 хиляди долара (в Щатите от 72 500 заради зелените облекчения), докато топ вариантът ще струва 170 хил. долара.

Новият бестселър на VW?