Volkswagen ID.3 е вече у нас. Топ версията предлага пробег от 550 км!

  • Галерия с 9 снимки. Галерия с 9 снимки.

24 Sep 2020

Снощи присъствахме на много важно събитие – българската премиера на Volkswagen ID.3. Защо е важно? Ами, защото това е първият изцяло електрически пълноразмерен автомобил на марката (e-Up! E готин, но малък) и защото VW възлагат огромни надежди да се продава добре. Голям е колкото Golf, но предлага пространство, като при Passat, казаха домакините. И е само началото, вчера света видя и SUV деривата на модела с име ID.4, но за него по-нататък.

На официалното представяне видяхме автомобили от първите бройки, логично означени, като 1st Edition. Те идват с по-богато оборудване, като бонус - навигация, аудио, отопление на предните седалки и волана и 18-цолови алуминиеви джанти – оборудване, сравнимо с ниво Comfort при автомобилите в компактния клас, както научаваме от прес съобщението на Volkswagen.

Задвижването на тези екземпляри е с 204 к.с., 310 Нм, ускорението от 100 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч. Батерията е с използваем капацитет от 58 кВтч, което е нелош размер за компактен модел. ID.3 First Edition предлага зареждане от станции с мощност до 100 кВт, а пробегът с едно зареждане е 420 км според цикъла на измерване WLTP. Засега в ценовата листа фигурира именно този вариант за 70 885 лв. ID.3 First Edition Plus (86 711 лв.) добавя камера за движение на заден ход, адаптивен темпомат, 19-инчови джанти и безключов достъп. В интериора откриваме две USB-C гнезда за задните седалки.

Топ версията ID.3 First Edition Max струва внушителните 97 945 лв., но включва хедъп дисплей с добавена реалност, голям панорамен стъклен покрив и 20-цолови алуминиеви джанти. Max идва с „Lane Assist“ и „Side Assist“, както и с функция за аварийно спиране „Emergency Assist”. В интериора откриваме възможност за безконтактно зареждане на смартфони.

През август обаче ще е наличнен и ID.3 Tour. Той предлага батерия с използваем капацитет от 77 кВтч (и по-бързо зареждане, до 125 кВт), което позволява пробег от внушителните 550 км с едно зареждане, поне според цикъла WLTP. Вероятно тази версия ще е способна на 400-450 км при нормално каране и близо 500 км, ако сте внимателни с десния си крак.

Много практичен и интересен!