Ford Puma ST е подобаващо мощен, бърз и изглежда добре. А и се произвежда на 260 км от София


24 Sep 2020

Ford Puma, както вече обсъдихме на спокойствие, не е малкото спортно купе от края на миналия век. Във възродения си вид автомобилът приема формата на малък кросоувър, който току-що се сдоби с чисто спортна версия ST.

Казваме добре дошъл на първия ST високопроходим автомобил (как звучи само…) на марката за Европа. Технологиите идват изцяло от Fiesta ST, включително и 1,5-литровият турбо EcoBoost агрегат с 200 к.с. Не звучат впечатляващо, но пък да не забравяме, че говорим за малка и лека джипка. От там и ускорението от място до 100 км/ч хич не е лошо - 6,7 секунди и максимална скорост от 220 км/ч.

Но ST, както и в миналото, далеч не значи само повече мощност. Подобно на супер добрата Fiesta ST, управлението е модифицирано и сега е с 15 процента по-директно от това при стандартната Puma - а дори и тя се управлява наистина чудесно. Окачването е 50 процента по-стегнато, а има модификации и при скоростната кутия, която впрочем е 6-степенна ръчка. Тягата достига само предните колела.

Вече прочетохме първи коментари от потребители в САЩ, които съжаляват, че моделът няма да се предлага и там. И да, Ford планира да лансира Puma ST само в Европа, като ще захранва пазарите си на континента от завода си в Крайова, Румъния.

Първородната Godzilla!