ID.4 официално дебютира. VW смята да произвежда по 500 000 годишно

  • Галерия с 27 снимки Галерия с 27 снимки

24 Sep 2020

Най-накрая Volkswagen официално свали камуфлажа и представи втория си ID модел. ID.4 е близък по размери до Tiguan, но според VW “се управлява като GTI”. Всъщност ID.4 е по-къс и нисък от Tiguan, но малко по-широк. Багажникът предлага внушителните 543 литра.

Първи при клиентите идва First Edition със задноразположен електромотор с 204 к.с. и 310 Нм, който черпи енергия от 77-киловатчасова батерия, достатъчна за 520 км пробег.

В началото на следващата година ще се предлагат още няколко варианта - със 150 к.с. (220 Нм), 170 к.с. (235 Нм), 175 к.с. (310 Нм) и топ модела с 306 к.с.

Германският кросоувър разчита на вградено 11-киловатово зарядно, което позволява зареждане от обикновен контакт у дома за около седем часа и половина. На бърза зарядна станция ID.4 позволява зареждане с до 125 кВт, което означава от 5 до 80% за 38 минути.

Зад волана се намира 5,3-инчов дисплей, който заменя обичайните оборотомер и скоростомер. Серийно ID.4 идва с 10-инчов сензорен екран в средата на таблото, като по-високите версии ще разчитат на 12-инчов. Системата поддържа гласово управление, а за някои функции - и контрол с жестове.

Сред помощниците за защита откриваме преден и страничен асистент срещу удар, предупреждение при излизане на заден ход, адаптивен круиз контрол и асистент за лентите.

Очакваме базовият модел да стартира от около 37 хил. евро, но за варианта “1st” цената ще бъде 50 хил. евро. First Edition е ограничен до “едва” 27 000 броя. Ексклузивност, нали!?

 

Първородната Godzilla!