Maserati Ghibli Hybrid с 330 к.с. е първият хибрид на марката

  • Галерия с 16 снимки. Галерия с 16 снимки.

29 Oct 2020

„Предизвикателството за Maserati бе да навлезе в света на електрификацията, без това да промени философията на марката и да промени нейните добродетели. Резултатът? Създаването на възможно най-добрия хибрид.“

Това пишат Maserati още в началото на прессъобщението за Ghibli Hybrid, което е техният първи хибрид и първи автомобил с електрическа компонента в задвижването. Колкото до смелото изказване „Най-добрият хибрид?“ Тук се съмняваме, че италианците имат предвид, че моделът е най-добрия в света, а по-скоро, че за тях именно ‘mild hybrid’ техниката е най-подходяща.

Maserati Ghibli Hybrid се задвижва основно и почти само от 2-литров 4-цилиндров бензинов турбо мотор с мощност 330 к.с. при 5750 об/мин и 450 Нм при 4000 об/мин. Скоростната кутия е познатата 8-степенната автоматична на ZF.

Подпомагащата ел. система е кръстена ‘eBooster’ и се изразява в 48-волтов стартер-генератор и батерия с малък капацитет, разположена в задната част на колата. От марката отбелязват също, че тази версия е с 80 кг по-лека от дизеловото Ghibli. В спецификациите пише, че хомологационната маса на модела е 1878 кг, а средната му – 1950 кг.

Тоест, приемете, че Ghibli Hybrid е по-скоро бензиново Maserati с малки ел. помощник за потеглянето, ускорението и моментите, в които старт/стоп системата трябва да заработи по-рано. Официалните данни на за разхода на гориво не изглеждат особено ниски, но пък доста правдоподобни – 8,5-9,6 л/100 км за комбинирано каране по WLTP.

Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч 5,7 секунди и максимална скорост от 255 км/ч. За сравнение, с другата най-икономична версия в гамата, Ghibli Diesel с 275 к.с. и 600 Нм ускорява от 0-100 км/ч за 6,3 секунди.

По какво може да познаете Ghibli Hybrid? Отвън по малки детайли, като сините спирачни апарати, сините акценти в тройните решетъчни отворчета и в тризъбците на C-колоните отзад. Вътре също има сини акценти, централният дисплей вече не е 8,4-инчов, а 10-1, а между оборотомера и скоростомера, които са си аналогови, леко олддскуул, но готини, има индикатор за заредеността на батерията.

Какво мислите за първия електрифициран модел на Maserati? Той е само началото, като първите изцяло електрически модели на марката ще бъдат показани през 2021-ва и ще бъдат… GranTurismo и GranCabrio.

Първородната Godzilla!