10 мига от кариерата на големия Илия Чубриков

  • Разгледайте галерията, за да си припомним някои от най-значимите успехи на изключителната легенда на българските моторни спортове! Разгледайте галерията, за да си припомним някои от най-значимите успехи на изключителната легенда на българските моторни спортове!
  • Руска зима е достатъчно красноречиво име за рали с дължина 3500 км. Представете си изумлението на състезателите от Русия, Финландия, Германия, когато Чубриков и навигаторът му Киро Киров побеждават в генералното класиране с Renault Gordini Руска зима е достатъчно красноречиво име за рали с дължина 3500 км. Представете си изумлението на състезателите от Русия, Финландия, Германия, когато Чубриков и навигаторът му Киро Киров побеждават в генералното класиране с Renault Gordini
  • Чубриков използва един от първите произведени BulgarRenault 8, за да триумфира в рали Трансбалканика през 1967 г., като навигатор е брат му Кольо Чубриков. Чубриков използва един от първите произведени BulgarRenault 8, за да триумфира в рали Трансбалканика през 1967 г., като навигатор е брат му Кольо Чубриков.
  • Победата на BulgarRenault в Трансбалканика е първата състезателна победа за произвеждания в Пловдив френски модел. Победата на BulgarRenault в Трансбалканика е първата състезателна победа за произвеждания в Пловдив френски модел.
  • Илия Чубриков участва три пъти в рали Монте Карло. През 1968 и 1969 отпада, но през 1971 г. братя Чубрикови завършват трети в клас до 1600 куб.см. Техният Булгар Алпин с 1300 куб.см е изпреварен само от двете заводски Renault Alpine 1600 куб. см. Илия Чубриков участва три пъти в рали Монте Карло. През 1968 и 1969 отпада, но през 1971 г. братя Чубрикови завършват трети в клас до 1600 куб.см. Техният Булгар Алпин с 1300 куб.см е изпреварен само от двете заводски Renault Alpine 1600 куб. см.
  • След участието в Монте Карло е пуснат макет на състезателната кола, с която участват Илия Чубриков и брат му. След участието в Монте Карло е пуснат макет на състезателната кола, с която участват Илия Чубриков и брат му.
  • Макар през целия си живот да остава верен на марката Renault, една от най-значимите победи на Чубриков е с Lada 1300 – в първото издание на Обиколката на Средиземно море през 1978 г. На второ място остава екипаж с Opel, а на трето – с Porsche 911. Макар през целия си живот да остава верен на марката Renault, една от най-значимите победи на Чубриков е с Lada 1300 – в първото издание на Обиколката на Средиземно море през 1978 г. На второ място остава екипаж с Opel, а на трето – с Porsche 911.
  • Обиколката на Средиземно море обхваща трасе с дължина 13 500 км, като Чубриков и навигаторът Калчо Хинов са първи не само в класа си, но и в генералното класиране. Обиколката на Средиземно море обхваща трасе с дължина 13 500 км, като Чубриков и навигаторът Калчо Хинов са първи не само в класа си, но и в генералното класиране.
  • Не бива да пропускаме факта, че състезателната кариера на Илия Чубриков започва на две колела, като успехите му с българските мотори Балкан са забележителни и включват шест победи на класическото състезание под връх Шипка. Не бива да пропускаме факта, че състезателната кариера на Илия Чубриков започва на две колела, като успехите му с българските мотори Балкан са забележителни и включват шест победи на класическото състезание под връх Шипка.
  • Освен многото си победи в Хеброс, Стари столици и Вида, Чубриков е първият българин, спечелил рали Златни пясъци (сега рали България). Освен многото си победи в Хеброс, Стари столици и Вида, Чубриков е първият българин, спечелил рали Златни пясъци (сега рали България).
  • С Renault 5 Turbo завършва на пето място в европейския рали шампионат през 1983 г., като печели на Хеброс и турското Гюнайдън. Тогава Чубриков получава и най-високия приоритет А от FIA. С Renault 5 Turbo завършва на пето място в европейския рали шампионат през 1983 г., като печели на Хеброс и турското Гюнайдън. Тогава Чубриков получава и най-високия приоритет А от FIA.
  • Лек път, шампионе! Лек път, шампионе!

07 Dec 2020

Големият Илия Чубриков ни напусна малко преди да навърши 86 г. Ще го запомним не просто като пилот и състезател, а като човек от едно друго, много по-добро време. Топлата му усмивка, когато съвсем простичко и по човешки разказва за наистина впечатляващите си успехи по рали отсечките, ще останат завинаги в сърцата на хората, които стоят зад Dizzyriders.bg. 

Чудехме се как да почетем паметта му и решихме да предложим няколко кадъра от неговия изумителен състезателен живот. Разгледайте ги над този текст!

 

 

__________

Фотографиите са от личния архив на Илия Чубриков, сайта http://www.bgnrc.info/ и autobild.bg

 

Първородната Godzilla!