10 мига от кариерата на големия Илия Чубриков
Разгледайте галерията, за да си припомним някои от най-значимите успехи на изключителната легенда на българските моторни спортове!
Руска зима е достатъчно красноречиво име за рали с дължина 3500 км. Представете си изумлението на състезателите от Русия, Финландия, Германия, когато Чубриков и навигаторът му Киро Киров побеждават в генералното класиране с Renault Gordini
Чубриков използва един от първите произведени BulgarRenault 8, за да триумфира в рали Трансбалканика през 1967 г., като навигатор е брат му Кольо Чубриков.
Победата на BulgarRenault в Трансбалканика е първата състезателна победа за произвеждания в Пловдив френски модел.
Илия Чубриков участва три пъти в рали Монте Карло. През 1968 и 1969 отпада, но през 1971 г. братя Чубрикови завършват трети в клас до 1600 куб.см. Техният Булгар Алпин с 1300 куб.см е изпреварен само от двете заводски Renault Alpine 1600 куб. см.
След участието в Монте Карло е пуснат макет на състезателната кола, с която участват Илия Чубриков и брат му.
Макар през целия си живот да остава верен на марката Renault, една от най-значимите победи на Чубриков е с Lada 1300 – в първото издание на Обиколката на Средиземно море през 1978 г. На второ място остава екипаж с Opel, а на трето – с Porsche 911.
Обиколката на Средиземно море обхваща трасе с дължина 13 500 км, като Чубриков и навигаторът Калчо Хинов са първи не само в класа си, но и в генералното класиране.
Не бива да пропускаме факта, че състезателната кариера на Илия Чубриков започва на две колела, като успехите му с българските мотори Балкан са забележителни и включват шест победи на класическото състезание под връх Шипка.
Освен многото си победи в Хеброс, Стари столици и Вида, Чубриков е първият българин, спечелил рали Златни пясъци (сега рали България).
С Renault 5 Turbo завършва на пето място в европейския рали шампионат през 1983 г., като печели на Хеброс и турското Гюнайдън. Тогава Чубриков получава и най-високия приоритет А от FIA.
Лек път, шампионе!












Големият Илия Чубриков ни напусна малко преди да навърши 86 г. Ще го запомним не просто като пилот и състезател, а като човек от едно друго, много по-добро време. Топлата му усмивка, когато съвсем простичко и по човешки разказва за наистина впечатляващите си успехи по рали отсечките, ще останат завинаги в сърцата на хората, които стоят зад Dizzyriders.bg.
Чудехме се как да почетем паметта му и решихме да предложим няколко кадъра от неговия изумителен състезателен живот. Разгледайте ги над този текст!
__________
Фотографиите са от личния архив на Илия Чубриков, сайта http://www.bgnrc.info/ и autobild.bg.
Най-достъпният хибриден SUV?