Реставрирана в България Fiesta XR2i заживя в Германия


12 Jan 2021

Бързите модификации на Fiesta у нас не са много и без това, но отскоро още един от горещите хечове на 90-те замина в посока Германия. Става въпрос за Fiesta XR2i, за която колегите от Autoclub.bg писаха, че след няколкомесечни преговори е намерила новия си собственик във Федералната република.

Конкретният екземпляр е от сравнително рядко срещаната версия XR2i от 1995 г. (Fiesta III). Всъщност Ford базира топ модела RS Turbo точно на XR2i, само че на по-ранната модификация отпреди 1992 г. Тогава двете коли използват почти същия дизайн и практически еднакъв мотор с турбо и без. 

XR2i идва без турбо, така че 4-цилиндровият мотор с 1597 куб. см. има 110 к.с., а от 1992 г. е заменен от по-големия 1,8-литров 16-клапанов двигател, който достига 130 к.с. при 6250 об/мин и 162 Нм при 4500 об/мин. Точно от този вариант е и колата, за която разказваме тук. Мощността може да не звучи епично на фона на днешните числа, но XR2i e от старото поколение хотхечове, които вярваха в идеала “малка кола, малък мотор” на Колин Чапман и постига 7 кг/к.с., благодарение на масата си от 910 кг.

Доколкото можахме да установим, конкретният екземпляр е реставриран в Плевен и след това продаден в София, откъдето се отправя към Германия след няколкомесечен престой в сайтовете за обяви. Исканата сума за него е била 5800 лв., като в комплекта били включени както 16-ките, на които колата е в момента, така и оригиналните 14-ки, единствено с които Fiesta-та би могла да мине технически преглед в Германия.

Състоянието на колата след реставрацията личи от снимките, като според информацията ни единственото неоригинално по нея е новата боя на каросерията.

Фенове сме! A вие?