Tesla сменя волана на Model S в най-голямото обновяване на седана досега
Tesla Model S вече е на девет години. Това е почтена възраст в автомобилната индустрия, и момент, в който обикновено всеки модел гледа към новото си поколение. Tesla обаче не спазва общоприетите правила на индустрията. Model S не получава обичайните обновявания на всеки няколко години, а практически всяка година по няколко пъти променя версиите си, обновява софтуера и сменя мощността и пробега с едно зареждане.
Изглежда, че през 2021 ще станем свидетели на най-голямото обновяване на модела досега, което да му помогне в битката с все по-сериозните конкуренти като Porsche Taycan и очаквания по-късно през годината EQS на Mercedes-Benz.
За целта дизайнерите на Tesla са пипнали леко външността на колата, но всъщност истинските промени са в интериора. На първо място имаме нов футуристичен волан, вдъхновен от състезателните болиди или по-скоро от нещо, което ще пътува до Марс. Освен това станалият нарицателен портретен дисплей е сменен с нов 17-инчов хоризонтален, подобен на използвания в Model 3 и Model Y. Резолюцията му е подобрена до 2200х1300 пиксела, работено е също по яркостта и скоростта му на реакция. Зад шантавия волан е запазен старият 12,3-инчов екран.
Промените обаче не свършват дотук. Model S (а малко по-късно същите промени ще последват и при Model X, който също е обновен) е загубил лостчето за мигачите. Вероятно те ще се управляват от бутоните на волана.
Промени има и на задния ред седалки, които са получили нов екран в краката на пътниците.
Засега не се съобщава за сериозни промени по задвижването. Вероятно базовият модел ще запази означението Long Range, но ще се появят две нови версии Plaid и Plaid+. Plaid+ ще е първият, който ще използва новия тип батерии, които ще са структурна част от колата. Те ще позволяват изумителен пробег от над 830 км с едно зареждане и ускорение до 100 км/ч в рамките на около 2,2 секунди.
С тези промени Tesla се опитва да си върне водещата позиция в електрическия свят, в който шансът нейните модели да се окажат догонващи е все по-голям.
Ако Model S и X ви се струват прекалено футуристични, то Model 3 си запазва стандартния волан: