Първото карбоново Shelby GT500CR излиза с 810 к.с.


05 Feb 2021

От 15 години Classic Recreations пресъздава едни от най-емблематичните версии на Ford Mustang от края на 60-те. Фабриката в Оклахома работи по изключителен лиценз на Ford и Shelby и произвежда оригинално изглеждащи екземпляри Mustang, но с най-нови технологии и двигатели. За направата на този тук са положени над 2500 човекочаса работа и много, много въглеродни влакна. Това е първото изцяло карбоново Shelby GT500CR.

И всичко под и над капака е ново. Не са използвани стари части или каросерия. От Classic Recreations сканират оригинално Shelby GT500 от 1967 г. и правят точно копие на каросерията от въглеродни влакна. Това олекотява колата с около 270 кг спрямо стандартно Shelby GT500CR със стоманена каросерия, също дело на Classic Recreations.

Карбоновото Shelby GT500CR в момента се продава за 298 000 долара. Но от Classic Recreations предлагат и по-евтин вариант, също с изцяло въглеродна каросерия, но без допълнителни опции. Екземплярът от снимките тук е по-скъп поради допълнителното персонализиране.

Работата по създаването на колата от нулата започва през май 2020 г. Девет месеца по-късно тя е напълно готова. Под капака на това уникално по рода си Shelby GT500CR е монтиран трето поколение 5,2-литров V8 двигател на Ford. Той е с 2,9-литров компресор Whipple, благодарение на който мощността достига 810 к.с. Максималният въртящ момент е 813 Нм. Всичко това се предава към задната ос през 10-степенната автоматична скоростна кутия на Ford. Предавките може да се сменят от планките зад волана.

Спирането е поверено на 6-бутални апарати с 14-инчови дискове отпред и 4-бутални „челюсти“ отзад. Карбоновото Shelby GT500CR стъпва върху трикомпонентни 18-цолови джанти Forgeline, обути в гуми BFGoodrich Rival S с размери 275/35/18 отпред и 335/30/18 отзад.

Създателите на тази машина на времето не са ни предоставили снимки на интериора, но знаем от тях, че той е обшит с алкантара и естествена кожа. Инсталирани са червени измервателни уреди от Shelby, включително нов скоростомер, достигащ 200 мили в час. Аудиото е от Kicker, а инфоразвлекателната система е на Kenwood.

Фенове сме! A вие?