Bugatti събира струващото 10 млн. евро Centodieci


13 Feb 2021

Без да имаме официална покана влизаме нелегално през задния вход на фабриката на Bugatti в Молсхайм, Франция. И се промъкваме до сектора, където в момента се сглобява една от най-ексклузивните коли в света. Нямаме пари да я купим, няма и да имаме, но поне да й хвърлим един бърз поглед и да пуснем по една лига.

Кола, суперкола, хиперкола, наречете я както искате. Но това тук е девствена красота от благородни метали. Въглерод и алуминий са минали покрай благородни, но за такива като нас и вас са си истинско злато. Само че това френско (минало е покрай френско) злато струва 10 млн. евро. Или два пъти повече от Chiron, който всъщност е основата на ексклузивното Bugatti Centodieci.

Полуоблеченото шаси тук е именно на Bugatti Centodieci. И по-точно на неговия прототип, който дори и в полуготов вид е подложен на серия от изпитания.

В момента шасито е подложено на детайлни дино тестове, за да се проверят всички функции на задвижването. Следващият етап е да се „накара екстериора да заработи с 8,0-литровия W16, който се вижда под стъклото отзад. Четворно турбинираният гигант генерира 1600 к.с. при 7000 об/мин или със 100 повече от „конете“ на Chiron. И е с 20 кг по-лек от него.

От 0-100 км/ч Bugatti Centodieci ускорява за 2,4 секунди. Достига 200 км/ч за 6,1 секунди и удря 300 км/ч за 13,1 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 380 км/ч.

Bugatti Centodieci бе показан през лятото на 2019 г. като част от лимитирана серия модели, сред които La Voiture Noir и Divo. Всеки от тях представлява различна философия и е базиран върху Chiron. Но всеки изисква специфичен процес на разработка и сглобяване.

Името Centodieci е в чест на легендарния модел от началото на 90-те Bugatti EB110, което пък от своя страна бе в чест на 110-тия рожден ден на основателя на марката Еторе Бугати.

В момента се правят много изчисления, свързани с каросерията, аеро компонентите, двигателя и трансмисията на Centodieci. Инженерите симулират въздушния поток и проверяват всички части до най-малкия болт.

Но не всичко е инженерна наука във фабриката на Bugatti. Има екип, който следи за “стайлинга”, настройвайки извивките на компонентите според падането на светлината, така че външният вид да е хомогенен при всякакви условия на осветяване. Не че ще ни пука как изглежда тази хиперкола, паркирана на слънце на пристанището в Монако или под шарена сянка на тукашна слива. Стига да е наша.

„През следващите няколко месеца, в допълнение към изграждането на екстериора и провеждането на по-усъвършенствани симулации в аеродинамичния тунел, ние с нетърпение очакваме да излезем на тестовата писта, за да започнем да настройваме шасито,“ каза Андре Кулиг, технически ръководител на лимитираните проекти на Bugatti.

От Bugatti Centodieci ще бъдат сглобени 10 броя, без да броим тестовия прототип. И всички трябва да бъдат доставени на клиентите през следващата година.

Фенове сме! A вие?