Nissan представи третото поколение Qashqai


18 Feb 2021

Само по пътищата на Европа вече се движат над 3 млн. Qashqai, без да броим останалите пазари. Каквото и да мислите за японския кросоувър, не може да се отрече, че чупи всякакви рекорди по продажби. Третото поколение беше представено днес и обещава да продължи победоносното си представяне. 

Дизайнът е фино променен – едновременно си личи, че става въпрос за изцяло ново поколение, но и едва ли някой ще сбърка, че това е Qashqai. Новите диодни светлини изглеждат стилно, а възможността да поръчате до 20-инчови колела осигурява аристократичен вид на японския модел, като в същото време омекотява пропорциите въпреки сериозното увеличение на размерите. Третото поколение е с 35 мм по-дълго, с 25 мм по-високо и с 32 мм по-широко от предшественика си, като междуосието е увеличено с 20 мм.

Интериорът на Qashqai III може да се похвали с навлизането на по-луксозни материали и нов 9-инчов сензорен екран. За щастие Nissan е запазил управлението на основни функции като климатика с врътки и бутони, което е супер. Определено не сме почитатели на изцяло изчистените интериори, при които всичко се управлява от екрана. На борда все пак има достатъчно нови технологии – например новия 10,8-инчов хедъп дисплей – най-големия в класа. Сериозен е и 12,3-инчовият екран зад волана, на който освен основните функции като оборотомер, скоростомер и т.н., се появява и картата на навигацията.

И преди да стигнем до двигателите, нека кажем най-важното – на борда има солидна WiFi връзка с възможност за свързване на до седем устройства.

Новата платформа на концерна Renault Nissan CMF-C дебютира на европейския пазар при Qashqai. Благодарение на нея багажникът е с 50 литра по-голям от този на второто поколение, прагът за товарене е с 20 мм по-ниско, а задните врати се отварят под ъгъл от внушителните 90 градуса.

Добре познатият 1,3-литров бензинов двигател на Qashqai е усъвършенстван и ще се предлага в два варианта – със 138 и 156 к.с., като и в двата случая на борда работи и 12-волтова хибридна система. Тя няма възможност за движение изцяло на ток, но намалява средния разход и вредните емисии. Ще се предлага 6-степенна механична и нова CVT трансмисия Xtronic.

Интересна е версията e-Power, която противно на очакваното от името всъщност използва 1,5-литров бензинов мотор с променлива степен на сгъстяване. Този двигател обаче само произвежда енергия, без да е свързан към колелата, подобно на системата, която се използваше от Opel Ampera. Реално колелата се задвижват от електромотор със 188 к.с. Идеята е странна и не особено популярна в Европа, но логиката е, че ще получите ускорение и поведение, типични за електромобил, докато зареждането на гориво ще отнема секунди. Освен това бензиновият мотор винаги ще работи при идеален оборотен диапазон, защото не е свързан директно с колелата.

На по-късен етап се очаква и истинска изцяло електрическа версия, но засега подробности за нея няма.

 

Фенове сме! A вие?