VW Golf GTI Clubsport 45 е празнично издание по повод 45 години GTI

  • Галерия с 4 снимки. Галерия с 4 снимки.

27 фев 2021

Volkswagen поставиха началото на легендата Golf GTI през 1976-та, като тогава никой не е имал представа, колко успешен ще бъде моделът. Хората от Волфсбург планирали да произведат едва 5000 броя, но в последствие бройката нараснала значително. До днес VW са направили над 2,3 млн. екземпляра. И за да отпразнуват 45-ия рожден ден на модела - реално, за да припечелят някое друго евро допълнително, което не е нещо лошо -, VW пускат специална версия на и без това по-специалния си и спортен Golf GTI Clubsport.

Промените са чисто визуални. Clubsport 45 се отличава по черния покрив и черния спойлер отзад, като последният е „препратка към тъмното задно стъкло на оригиналния Golf GTI“, пишат от VW. Джантите също издават 45-ицата, 19-инчови на име ‘Scottsdale’, с кантове в ‘Tornado Red’. Логично, отвън има и надпис ‘45’, стикер над праговете. Означението се повтаря и вътре, на подглавниците на предните седалки, както и в долната част на кожения многофункционален волан. Колекционерската версия идва стандартно и с т.н. ‘Race’ пакет, включващ също спортна изпускателна система и премахване на скоростното ограничение от 250 км/ч.

Техниката? Задвижване на предните колела от 2-литровия 4-цилиндров EA888 TSI мотор, който тук носи разширението ‘evo4’. Мощен е 300 к.с. и генерира 400 Нм, означаващи повишение с 55 коня и 30 Нм спрямо стандартния GTI. Колата не е по-лека, но е по-бърза на „Ринга“ с 13 секунди. И е по-нисък с 15 мм, със „специфични настройки на окачването“, казват от VW.

Допускаме, че ‘45’ идва и с опционалните за обикновения адаптивни амортисьори. Серийно колата идва с адаптивно кормилно управление, нещо наречено ‘VAQ’ диференциал с ограничено приплъзване и ‘XDS’ електронни диференциали.

Динамиката? Ускорението от 0-100 км/ч става за под 6 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Тези данни се постигат със 7-степенна DSG кутия, а опция за ръчка няма. Подобрената динамика идва и с по-мощна спирачна система, с по-големи спирачни дискове.

Супер, но колко струва? Официалната цена в Германия започва от 47 790 евро, като стартът на продажбите ще бъде на 1 март 2021-ва. Въпросът е бихте ли предпочели Clubsport 45, при положение, че струва горе-долу колкото Golf R, който е с двойно предаване и същия мотор, но със 320 к.с. и 420 Нм? Кликнете долу за да си припомните какво представлява най-горещият Golf, а клик тук горе ще ви отведе към „обикновения“ Clubsport.