Заради пандемията продажбите на гуми у нас намаляха с 30%
Пазарът на гуми за пътнически автомобили и микробуси в България през 2020 г. е намалял с 29,8% в сравнение с 2019 г. По-конкретната статистика показва, че продажбите на летни гуми са спаднали с 31,3%, на зимни гуми с 29,5%, докато продажбите на всесезонни гуми са най-малко засегнати от ситуацията с коронавируса, така че са спаднали само с 11,4%. Това показват данните, споделени от Continental.
Ако резултатите в България се сравнят със страните от региона, очевидно е, че тенденцията за намаляване на продажбите е налице и в Сърбия, където има спад на пазара съответно с 16% спрямо 2019 г. Тази тенденция за намаляване на продажбите е засегнала и целия Европейски съюз, където пазарът на гуми е спаднал с 12,1% в сравнение с 2019 г. В ЕС единствено пазарът на всесезонни гуми се е увеличил – с 6,7%.
Цифрите за предходните десет години са променливи, като има периодични възходи и спадове. Справка с данните от изминали години показва, че пазарът на гуми в България е нараствал между 2012 и 2017 г., като от 2017 г. насам постоянно намалява.
Любопитното е, че най-малките размери гуми бележат най-голям спад. При размерите под 15 инча той достига 40%.
Обяснението на тази статистика не е трудно. Поради влиянието на COVID-19 се наблюдава спад в продажбите на нови превозни средства, а също така в използването на автомобили като цяло. Това пряко се отразява в пазара на гуми.