Топ 9 коли със заводски прикрити мощност и скорост (Галерия)
TopGear публикува списък с 9 автомобила, които имат по-голяма мощност или скорост от тези, обявени в заводската техническа характеристика на модела.
Източник: TopGear
- Porsche 959
„Хиперколата“ на Porsche в края на 80-те години беше 959. Ок, колата изглежда като 911, кацнало върху водно колело, но отдолу е космически кораб. Адаптивно задвижване на четирите колела, магнезиеви джанти с вградени сензори за налягане в гумите, двоен турбокомпресор с каскадно пълнене и олекотена, устойчива на ръжда кевларена каросерия – всичко това получава дядото на днешното 911 Turbo.
Porsche обяви 317 км/ч за за добре оборудваната версия 959 Komfort и 319 км/ч за 959 Sport. Предполагало се е, че от Porsche знаят, че едно добро 959 може да достигне магическите 200 мили в час (322 км/ч), но от скромност не претендира за такава максимална скорост.
Въпреки това полусекретен заводски ъпгрейд увеличава мощността на 959 от 450 на 515 к.с., като 29 екземпляра официално са прекръстени на 959S. Максималната скорост при тях е потвърдена на 339 км/ч след тест на пистовия овал „Нардо“ през 1988 г.
- Ferrari F40
Докато Porsche 959 е лансиран, за да доминира на германските аутобани, нискотехнологичното и леко Ferrari F40 излиза да властва на италианската автострада (магистрала). 2,9-литровия V8 може да е малък, но неговите два огромни турбокомпресора увеличават мощността до масивните 484 к.с. Въпреки това турбо технологията е доста примитивна в онези дни, което ще ви каже, всеки изпитал психотичната турбо дупка на F40. След която същите спират да мрънкат.
Собствениците на F40 споделят, че колите им произвеждат доста над 500 к.с., което донякъде обяснява защо Ferrari F50, наследника на F40 от средата на 90-те, не може да се кара в права линия с по-пикантния си и малко по-мръсен V12, идващ от F1.
- Nissan Skyline R34 GT-R
Още през 90-те години всички японски автомобилни компании имаха учтиво и почтено споразумение, че няма да направят кола с повече от 280 к.с. В страна с толкова гъсто населени градове войната за мощност просто не бе необходима.
Само защото не е „необходима“, не означава, че не е „забавна“. Така че инженерите на Nissan просто излъгаха. Официално обявените конски сили на R34 Skyline GT-R, генерирани от 2,6-литровия би-турбо шестцилиндров редови двигател са ненадвишаващите 280 к.с.
Но обществена тайна е, че във стокова форма двигателят може да произведе над 400 к.с. При това без собствениците да прибегнат до по-големи турбини и други модификации.
Ако всичко беше ограничено до въпросните 280 к.с. „Бързи и яростни“ щеше да бъде съвсем различен филм.
- Shelby GT500KR
Тактиката за скритата реална мощност е приложена много преди да го направят японците. Една от най-титаничните борби за мощ се случва в Америка от средата до края на 60-те.
В битката да предложат още повече мощност се включват Chevrolet, Ford, Pontiac, Dodge, AMC и Plymouth. Опияняваща епоха! Но дори Карол Шелби знае, че стигайки дотам, да се постави истински състезателен двигател под капака на шосеен Mustang, ще сложи край на тази битка. Ако останалите не разберат за това...
Така че когато през 1968 г. е представен Mustang GT500KR (от King of the Road) компанията обявява мощност от 335 к.с., идващи от 7,0-литров V8. Огромна мощност с шаси от каменната ера, предавана към твърд заден мост. Само вътрешни лица знаят обаче, че този двигател всъщност произвежда 435 к.с.
- Porsche 991 Turbo S
Спомняте ли си какво казахме за Porsche 959 и неговото добре замислено задвижване на четирите колела, по-хитрият би-турбо двигател и как цялата тази немска технология е натъпкана в каросерията на 911? Как се промениха времената от тогава? Откакто Porsche сложи своята скоростна кутия с двоен съединител в 911 Turbo (като отговор на по-евтиния и по-бърз Nissan GT-R), колата се превърна в един от стоковите герои на драг.
Старото вече 991 Turbo S официално ускорява от 0-100 км/ч за 2,9 секунди. TopGear обаче постигна време от 2,5 секунди, с каквото ускорение разполага и Bugatti Veyron.
Защо Porsche прикрива тази невероятна характеристика? Очевидно това е заради правилото на компанията, което гласи, че всеки собственик, независимо къде шофира по света, на каквато и да е надморска височина, изполвайки качествено гориво, независимо от износванеот на гумите или дори колата да е над 160 000 км – трябва да може да постигне резултата, вписан в ръководството за употреба. Така че, когато чуете за ускорение на Porsche от 0-100 км/ч, мислете за времето при най-лош сценарий.
- Lotus Omega
Ако съставите списък с най-противоречивите, нарушаващи правилата, коли, които някога са произвеждани, то скромният седан Opel Omega ще бъде там, в най-лошия си вариант. През 90-те Opel реши, че се нуждае от супер седан, за да се конкурира с BMW M5. И май прекали.
Lotus увеличи обема на шестцилиндровия редови двигател от 3,0 на 3,6 литра, след което му сложи не една, а две масивни турбини Garret. Резултатът е 382 к.с. в седан с четири врати, който може да ускори от 0-97 км/ч за 5,2 секунди, въпреки ръчната скоростна кутия и липсата на тракшън контрол.
Изобилстват истории с нещастни полицаи, преследващи криминални банди с откраднати Lotus Omega. Ченгетата се отказват от преследване, когато мега Opel-ът стъпи на магистрала. В онези години нищо от полицейския автопарк не можеше да го догони.
Това беше най-бързият седан в света и законността му дори е обсъждана в британския парламент. Lotus и Opel бяха предпазливи от съдебни дела, затова обявиха максимална скорост от „само“ 280 км/ч. Двете компании обаче много добре знаят, че колата не спира ускорение, докато не достигне 305 км/ч.
- McLaren 720S
Когато посочите броя на „конете“ в името на модела, очаквате те да са точно толкова. В този случай McLaren 720S трябва да разполага с 720 к.с. Дали?
Няколко бройки бяха тествани на дино стенд и дадоха резултати от над 750 к.с. През 2017 г. TopGear тества 720S и официалното ускорение от 0-100 км/ч за 2,9 секунди бе подобрено с 0,2 секунди.
- Toyota GR Yaris
Друг нов модел, на който много харесваме заводската брошура, е грандиозният GR Yaris на Toyota. Малката кола с ралиджийско 4х4 би трябвало да спринтира от 0-100 км/ч за 5,5 секунди, което е достатъчно бързо, за да изчерви Golf GTI.
Но когато изкарахме GR Yaris на тест пистата на TopGear и след като се отегчихме да дърпаме ръчната (както може да видите на снимката), той вдигна 100 км/ч за 4,6 секунди. Което е по-добро от времето дори на Golf R.
Някой все още ли се притеснява от скъпата цена на Yaris GR?
- McLaren F1
За финал една представителна кола от типа „не знаехме, че е толкова бърза, честно“.
Според Гордън Мъри стремежът му да създаде най-добрата кола за шофиране в света никога не е целял разбиване на рекорда за скорост на сериен автомобил. Което всъщност се случва.
Със своя V12 от BMW аеродинамичният F1 разполага с 627 к.с. Или с 14% повече от първоначално обявените от Мъри „коне“. Достатъчно добри за максимална скорост...
Официалната максимална скорост, измерена на тестовия високоскоростен комплекс „Нардо“ беше 372 км/ч. Но винаги оставаше съмнението, че F1 може да развие повече на права линия. И така на 31 март 1998 г., цели шест години след премиерата на F1, McLaren убеди Volkswagen да използва тест пистата „Ера-Лесиен“ за малко високооктанова наука.
Междувременно McLaren вдигна ограничителя на оборотите от 7300 на 8300 об/мин, закопча за централната седалка льоманския ас Анди Уолъс и получи влизане в книгите с рекорди. Използваният 5-годишен McLaren F1 разви 391 км/ч, но средно, броеки две преминавания в срещуположна посока, максималната скорост официално е призната за 386,4 км/ч.
F1 остава най-бързият атмосферен автомобил, създаван някога, почти три десетилетия след появата му. Да не говорим колко по-бърз е, отколкото някога се е предполагало.