Нов живот и 4,3 V8 от 90-те за Mercedes-Benz SL W113
Източник: TopGear
Какво е това?
Вероятно самото съвършенство. Германската компания Mechatronik се занимава със стари модели Mercedes-Benz вече повече от две десетилетия и това прекрасно творение е именно тяхно дело. Което, носи името Mechatronik M-SL.
Накратко, това е Mercedes-Benz SL от поколение W113, тихо и фино модернизирано с не толкова тих V8 от 90-те години на Mercedes, наред с много симпатични подобрения, които позволяват на тази класическа форма да живее изцяло нов живот.
Кой го е направил?
Германска модификация на Mechatronik. Фирмата стартира през 1997 г. в Швабия като сервиз с трима души, а днес заема площ от 6000 кв. м, северно от Щургарт. В момента там работи екип от над 40 ентусиасти, които прилагат много креативност, за да осигурят синтеза между стари и модерни технологии. Имат си дори стажантска програма.
Накратко, те се стремят да запазят оригиналните визия и чар на класическия Benz, но влагат толкова модерна техника, колкото шасито и каросерията позволяват.
Какво са направили с него?
Много неща. Mechatronik ще ви осигурят като донор истинска Pagoda, която след това ще възстановят напълно. Но може да предоставите собствения си SL. Първият етап от работата позволява колата да бъде индивидуално персонализирана. Вторият етап, наречен „New Tech“, е по желание, ако искате конкретни надстройки върху оригиналната каросерия.
Добрата сделка тук е, разбира се, да сложите по-модерен двигател. Редовият шестак на Pagoda от 60-те е изваден и заменен с 4,3-литров V8 (M113) от 1997 г. Той е с 30 кг по-лек от оригиналния мотор и предлага 279 к.с. и 400 Нм.
Всеки двигател-донор трябва да бъде на малко километри, получава пълна инспекция и основен ремонт, след което се тества в продължение на два дни и чак тогава се монтира и свързва с 5-степенна автоматична скоростна кутия на Mercedes.
Нещо друго?
Много неща. Mechatronik модифицира окачването с амортисьори и пружини на KW Automotive (съобразени с вашите индивидуални изисквания). Добавени са диференциал с ограничено приплъзване, ABS и по-големи предни спирачки от S-класа от 90-те (вентилирани дискове, двубутални апарати).
Може да избирате от цвят на екстериора до неща като като Bluetooth, USB, електрически прозорци, отопляеми комфортни седалки, климатик и сателитна навигация. Наистина, просто отворете портфейла си и кажете „направете го ей така“.
Колко такива коли правят?
Mechatronik ги прави по поръчка, но максимум пет напълно модифицирани автомобила годишно. Без да броим други пет броя, които те осигуряват, реставрират и модифицират. Така че ако включим петте коли тип New-Tech, общата бройка е десет автомобила на година.
Бърз ли е този SL?
Да. Достатъчно бърз. Може да ускори от 0-100 км/ч за 6,5 секунди и да достигне 209 км/ч.
Колко струва?
Много. Вероятно няколкостотин хиляди от вашата любима валута, но всичко зависи от това колко искате да го персонализирате.
Защо трябва да ми пука за това?
Защото точно този Mercedes SL остава един от най-красивите автомобили, създавани някога. Подлагайки го на сърдечна трансплантация и цялостно преобразяване означава, че ще живее още поне толкова.
Може ли да ми кажете още един интересен факт за този SL?
Вграждането на двигателя и скоростната кутия е напрвено по такъв начин, че да позволи на собствениците да го поддържат лесно. Според Mechatronik този великолепен модифициран и реставриран SL може да бъде обслужен във всеки сервиз на Mercedes.