Made in BG: Това е локомотивът MDD5 от Русе!

  • Галерия със седем снимки на новия български локомотив Галерия със седем снимки на новия български локомотив

12 апр 2021

Пред вас е една от най-големите и високотехнологични ЖП машини, произвеждани някога в България – локомотив е, както виждате. И по-точно локомотив MDD5 на русенския завод “Експрес Сервиз”. Компанията, която се занимава предимно с ремонт на локомотиви, вече 20 години разширява гамата си и от собствени продукти. Тя има пълна продуктова гама от маневрени дизелови и електрически локомотиви с национална хомологация не само у нас, но също в Италия и Швейцария.

 

Новият модел MDD5 допълва по-малките MDD3 и MDD4, като е най-големият и най-мощен локомотив на производителя. Маневрените локомотиви не са предвидени да теглят влакове на дълги разстояния, а да извършват маневри на вагони на територията на заводи, транспортни хъбове и различни предприятия.

 

Новият локомотив MDD5 има мощност 960 кВт (1305 к.с.), тежи 72 тона и поддържа радио дистанционно управление. Според производителя това е най-екологичният локомотив от този тип в Европа, като поддържа нормата Stage V, която все още не е влязла в сила. На празен ход машината изразходва едва 2,6 л/час. Експрес Сервиз се гордее, че MDD5 ускорява до 45 км/ч за по-малко от 25 секунди. Стойност, която в света на автомобилите звучи смешно, но при маневрените локомотиви е забележително постижение. Максималната скорост е 60 км/ч, защото е предвидено освен за маневрени дейности, MDD5 да може да се използва и за леки влакове на кратки разстояния при свързване на заводи с терминали и пристанища.

 

MDD5 безспорно е сериозно постижение за българското производство, като включва последни достижения в областите механика, електроника, хидравлика, пневматика и телекомуникации. Всички процеси на борда на машината се следят и записват в реално време на отдалечени сървъри, като управлението също може да става изцяло дистанционно.

Първият MDD5 ще работи в Holcim България, като компанията Експрес Сервиз очаква поръчки за следващите екземпляри основно от чужбина.