Maserati Levante Hybrid идва с 4 цилиндъра и 330 к.с.

  • Галерия с 14 снимки. Галерия с 14 снимки.

19 Apr 2021

Светът се променя, това е ясно на всички. В миналото свързвахме Maserati с изящен дизайн и динамика, а днес – освен с тези двете, вече имаме и дизел, а от съвсем скоро и хибридна техника. Последната дебютира с Ghibli Hybrid през октомври 2020-та, а Levante Hybrid е вторият електрифициран модел на италианците.

Техниката на Levante Hybrid е доста сходна с тази на Ghibli Hybrid. Под предния капак работи 2-литров 4-цилиндров бензинов турбо мотор с мощност 330 к.с. при 5750 об/мин и 450 Нм при 4000 об/мин. Електрическата помощ се осигурява от свързан с ремък 48-волтов стартер/генератор. Тоест, автомобилът на практика се явява ‘mild hybrid’ или „мек хибрид“. Скоростната кутия е познатата 8-степенната автоматична на ZF.

Любопитно е, че Maserati сравняват хибридното Levante с дизеловата версия (3-литров V6, 275 к.с., 600 Нм) и с базовата бензинова V6 модификация (3-литра, 350 к.с., 500 Нм). В прессъобщението пише „Levante Hybrid e по-бързо, по-зелено и уникално“. След което следва допълнението „По-бързо от дизеловото, по-зелено от дизеловото и бензиновото, и уникално, заради специфичните си характеристики“.

Ускорението от 0-100 км/ч става за 6 секунди, което действително е по-бързо от това на Diesel, с неговите 6,9 секунди, а максималната скорост на хибридното Levante е 240 км/ч – с десет повече от тази на Diesel. Базовия V6 бензин с 350 коня развива сто за същите шест секунди, но максималната му скорост е малко по-висока – 251 км/ч.

Ясно е обаче, че тази „мека“ хибридна техника помага за снижаване на CO2 емисиите, изискванията към които стават все по-строги. А те пък са пряк резултат от консумацията на гориво. Maserati казват, че благодарение на 48-волтовата система Levante Hybrid отделя средно с 18% по-малко азотни окиси спрямо базовото бензиново V6 и с доста по-скромните, но пак значими 3% спрямо Diesel.

По отношение на разхода на бензин? Все още няма информация, тъй като сертифицирането по WLTP предстои. Знаем обаче данните на Ghibli Hybrid, които са 8,5-9,6 л/100 км. В неговите спецификации пише, че хомологационната маса на модела е 1878 кг, а средната му – 1950 кг. В тези на Levante Hybrid се посочват хомологирани 2090 кг, като сложим и по-голямото съпротивление на SUV формите, както и разхода на Levante с 350 коня, който е 11,6-12,0, при електрифицираното можем да очакваме каталожни данни в диапазона 9-10 л/100 км/

Това е повече от 7,9-8,3 литрите на нафтовото Levante, но пък там го няма звука. Макар и 4-цилиндров, италианците обещават, че бензиновия мотор на хибридния модел генерира „характерно ръмжене, като всеки модел на марката с Тризъбеца“. Магията тук, за щастие, не идва от тонколони и изкуствени усилвания, а от игра с гърнетата.

Окачване и шаси? Стандартно колата идва с въздушни „пружини“, двойно предаване Q4, векторно разпределение на тягата, както и диференциал с ограничено припъзване на задната ос. Последният осигурява 25% заключване под товар и 35% при пускане на газта.

Външно? Има нов цвят наречен ‘Azzurro Astro’, трипластово синьо, който ще се предлага през програмата ‘Maserati Fuoriserie’. Познат от Ghibli Hybrid и също наличен за електрифицирания SUV е цветът ‘Grigio Evoluzione’. Всички по-еко версии на Maserati могат да се разпознаят и по акцентите в ‘Cobalt Blue’.

Вътре? Впечатление за спортен лукс. Централният дисплей е с диагонал 21,3 см и вече изглежда, като слят с въздуховодите. Графиките са подобрени, казват италианците, а таблото остава с аналогови уреди – супер! -, но с малко по-различен дизайн. Между скоростомера и оборотомера е поместен и 17,8-сантиметров LCD екран с показанията на бордовия компютър и други познати функции.

Какво мислите за новото Levante Hybrid? Бихте ли карали тази модификация или пък бихте заложили на базовия V6? Или пък на Diesel?

Лукс от Китай!