Huawei показа първата си кола! Казва се Seres SF5 и има 550 к.с.


21 Apr 2021

Технологичният гигант Huawei използва автосалона в Шанхай, за да представи първия си собствен автомобил. Компанията, известна със смартфоните си, представи кросоувъра SF5, който обаче няма да носи името Huawei, а ще се казва Seres. Няма връзка с едноименната писта…

Колата всъщност не изглежда никак зле. Seres SF5 е дълъг 4,70 м и широк 1,93 м, като стъпва на междуосие с дължина 2,88 м. Това, поне по размери, го поставя в класа на Audi Q5.

Интериорът е точно такъв, какъвто бихте очаквали от Huawei – с огромен портретно разположен сензорен екран и напълно лишен от бутони. Както може да очаквате, инфоразвлекателната система се свързва с телефона ви за секунди, поддържа гласови команди и разчита на аудио с 11 говорителя. Производителят е отделил доста внимание на шумозаглушаването, включително с поставяне на двуслойно предно стъкло.

SF5 е технологично напълно адекватен за 2021 г. Той използва ултразвукови сензори, радари и камери, за да осигури системи за помощ на водача, адаптивен круиз контрол и автоматични спирачки в случай на опасност.

Задвижването е плъгин хибридно. Бензиновият двигател е 1,5-литров 4-цилиндров, но благодарение на подкрепата на два електромотора мощността достига респектиращите 550 к.с., комбинирани с 820 Нм, което се материализира в ускорение до 100 км/ч за 4,7 секунди.

Huawei твърди, че колата може да измине 180 км изцяло на ток, което звучи доста смело, но все пак в Китай използват доста неточния и остарял цикъл на измерване NEDC. Не се споменава колко голяма е батерията.

Много готина функция е възможността SF5 да служи като зарядна станция, например за друг електромобил, или в случай, че токът в дома ви е спрял.

Засега няма информация за доставки в Европа, но цената от 217 хил. юана определено е добра – това са около 27 хил. евро – така че интерес определено ще има.

И като стана дума за Huawei, не можем да не отбележим, че в патньорство с Huawei България и два чудесни Huawei Mate 40 Pro, заснехме видео за Porsche Panamera Turbo. Получи се силно, убедете се сами.

 

 

Фенове сме! A вие?