ID.4 GTX е първата гореща електричка на VW

  • Галерия с осем снимки Галерия с осем снимки
  • ID.4 GTX връща означението GTX в гамата на компанията. То ще се използва за спортните електрически модели ID.4 GTX връща означението GTX в гамата на компанията. То ще се използва за спортните електрически модели
  • С мощността си от 299 к.с., това е най-мощният електрически VW в момента С мощността си от 299 к.с., това е най-мощният електрически VW в момента
  • Батерията с капацитет 77 кВтч осигурява около 480 км с едно зареждане, което не е най-доброто постижение в гамата на модела. Вариантите с един електромотор са по-икономични Батерията с капацитет 77 кВтч осигурява около 480 км с едно зареждане, което не е най-доброто постижение в гамата на модела. Вариантите с един електромотор са по-икономични
  • ID.4 GTX ще се продава от средата на лятото ID.4 GTX ще се продава от средата на лятото
  • Интериоирът е съвсем близък до този на по-скромните версии на модела Интериоирът е съвсем близък до този на по-скромните версии на модела
  • Седалките са с увеличена странична опора и надписи GTX, както може и да се очаква Седалките са с увеличена странична опора и надписи GTX, както може и да се очаква
  • Това е най-скъпият ID модел на VW - в Германия цените започват от над 50 хил. евро Това е най-скъпият ID модел на VW - в Германия цените започват от над 50 хил. евро

29 Apr 2021

Volkswagen представи най-мощния си електрически модел – ID.4 GTX. Трите букви към означението означават 299 к.с., т.е. с цели 95 повече от най-мощния ID.4 досега. Супер, защото това прави 6,2 секунди до 100 км/ч. Иначе означението GTX не е ново за марката, но отсега нататък ще се използва само за електрически модели. Над него ще има и по-мощна версия ID.4 R, но засега подробности за нея липсват.

Промените всъщност се изразяват в добавянето на електромотор на предния мост, така че ID.4 GTX е с двойно предаване, а максималната скорост е увеличена на 180 км/ч. Това е стойност, която изглежда постепенно ще се наложи като стандарт в новия свят на електромобилите, а и не само…

 

GTX идва с по-голямата за модела 77-киловатчасова батерия. Пробегът му с едно зареждане е 480 км, което е с около 40 км по-малко спрямо стандартния ID.4 със същата батерия, но за това си има логично обяснение – добавянето на втория електромотор е увеличило масата на колата. 

 

Иначе скоростта на зареждане е запазена, като се поддържа мощност до 125 кВт – скромно спрямо конкуренти като Ioniq 5, но достатъчно (според VW), за да добавите 300 км пробег за 30 минути.

GTX стандартно идва със стилни 20-инчови джанти, като опционално може да се доплати дори за 21-инчови. Те изглеждат супер (вижте снимките), но са препоръчителни само за страни с хубави пътища. Серийно колата идва със същото окачване, каквото използват и останалите ID.4. Опционално ще се предлага спортен пакет, който сваля окачването с 15 мм, втвърдява волана (прогресивно в зависимост от скоростта), като ще се предлагат също и адаптивни амортисьори.

Това се отразява сериозно на цената, като в Германия ID.4 GTX започва от 50 415 евро, с около 6000 евро повече от най-достъпния ID.4 със същата батерия. Сериозна сума за кола с размерите на Tiguan, но засега това е топ моделът на VW, що се отнася до електромобили, така че надценката е разбираема...

 

 

Първородната Godzilla!