Това е Porsche 997 GT2 RS със 752 к.с., което се продава за…740 хил. лв.


01 May 2021

Почти по хиляда лева на конска сила. Защо? Ами, като начало, Porsche 911 GT2 RS е най-върховата спецификация със задно задвижване от поколение 997, произведено само в 500 екземпляра. Заводската мощност на 3,6-литровия 6-цилиндров боксер с две турбини е 620 к.с., а максималния въртящ момент е 700 Нм.

Сериозни показатели за сериозни времена на писта. Porsche казват, че тяхното 997 GT2 RS е завъртяло „Нордшлайфе“ за 7 мин. и 18 секунди, като имате предвид, че 2004 Carrera GT може да се похвали със 7 мин. и 32 секунди. Ускорението от 0-100 км/ч става за 3,5 секунди, от 0-200 за 9,8, а до 300 за 28,9 сек.

Този екземпляр тук обаче е малко по-различен, макар външно да не му личи. Регистриран е на 7 септември 2010-та, в Мюнхен, като малко след това собственикът оставя колата при специалистите по бързи Porsche-та в RUF.

Следва модифициране на турбините, спортен филтър, смяна на изпускателна система, подмяна на биелите с титаниеви, увеличение на работния обем до 3,8 литра и още неща, на обща стойност от 100 хил. евро. Резултатите? Максимална мощност от 752 к.с., което са с 52 повече от показателя на най-мощното серийно 911 правено някога, последното GT2 RS 991.2. Максималният въртящ момент е 972 Нм! Неслучайно и съединителят на 6-степенната механична кутия е подсилен.

Как са се променили динамичните показатели само можем да гадаем. Знаем обаче, че автомобилът е на едва 1200 км (не го разбираме този човек…), номер 206 от 500, и е обявена от mechatronik.de за 379 хил. евро. Или 741 248 лв. и 20 стотинки. Ле-ле.

Бърза справка в друг сайт за мечти, elferspot.com, ни изкарва предложение за 2018 Porsche 911 GT2 RS, което струва на практика толкова, с минимална разлика, 387 500. Въпросът е кое от двете бихте предпочели? И, бихте ли си купили ново GT2 RS, след което да дадете още 100 хил. евро за тунинг, да му навъртите 1000 км, и да го приберете в гаража за десетина години?

Фенове сме! A вие?