Това е Porsche 997 GT2 RS със 752 к.с., което се продава за…740 хил. лв.
Почти по хиляда лева на конска сила. Защо? Ами, като начало, Porsche 911 GT2 RS е най-върховата спецификация със задно задвижване от поколение 997, произведено само в 500 екземпляра. Заводската мощност на 3,6-литровия 6-цилиндров боксер с две турбини е 620 к.с., а максималния въртящ момент е 700 Нм.
Сериозни показатели за сериозни времена на писта. Porsche казват, че тяхното 997 GT2 RS е завъртяло „Нордшлайфе“ за 7 мин. и 18 секунди, като имате предвид, че 2004 Carrera GT може да се похвали със 7 мин. и 32 секунди. Ускорението от 0-100 км/ч става за 3,5 секунди, от 0-200 за 9,8, а до 300 за 28,9 сек.
Този екземпляр тук обаче е малко по-различен, макар външно да не му личи. Регистриран е на 7 септември 2010-та, в Мюнхен, като малко след това собственикът оставя колата при специалистите по бързи Porsche-та в RUF.
Следва модифициране на турбините, спортен филтър, смяна на изпускателна система, подмяна на биелите с титаниеви, увеличение на работния обем до 3,8 литра и още неща, на обща стойност от 100 хил. евро. Резултатите? Максимална мощност от 752 к.с., което са с 52 повече от показателя на най-мощното серийно 911 правено някога, последното GT2 RS 991.2. Максималният въртящ момент е 972 Нм! Неслучайно и съединителят на 6-степенната механична кутия е подсилен.
Как са се променили динамичните показатели само можем да гадаем. Знаем обаче, че автомобилът е на едва 1200 км (не го разбираме този човек…), номер 206 от 500, и е обявена от mechatronik.de за 379 хил. евро. Или 741 248 лв. и 20 стотинки. Ле-ле.
Бърза справка в друг сайт за мечти, elferspot.com, ни изкарва предложение за 2018 Porsche 911 GT2 RS, което струва на практика толкова, с минимална разлика, 387 500. Въпросът е кое от двете бихте предпочели? И, бихте ли си купили ново GT2 RS, след което да дадете още 100 хил. евро за тунинг, да му навъртите 1000 км, и да го приберете в гаража за десетина години?