Всеки пети американец с електрическа кола се връща към бензина!
Електромобилите направиха грандиозен скок през последните десет години. От рядка и екзотична гледка, те се превърнаха в следващото голямо нещо в автомобилната индустрия. И днес практически всеки голям производител (без Toyota, всъщност) предлага поне една електрическа кола в гамата си.
Това доведе до сериозен интерес, особено на платежоспособни пазари, като Западна Европа или Калифорния.
Въпреки първоначалния интерес, сравнително висок процент от преминалите към електрически автомобили се връщат към двигателя с вътрешно горене. Според ново изследване на Калифорнийския университет, това се случва с 19% от собствениците на електромобили и 21% от собствениците на плъгин хибриди.
При това причината съвсем не е в самите електромобили, а в силно изостаналата инфраструктура за зареждане. Изследването, проведено сред 4167 домакинства с електромобили в Калифорния, показва, че почти 70% от собствениците нямат достъп до адекватно зареждане у дома си или в близост до дома си.
Проучването съобщава и подробности за някои марки, от което се вижда, че собствениците на коли Tesla са с най-голям шанс да задържат електромобила си и да не го заменят с ДВГ – при 89% от запитаните.
Положението със зарядните станции у нас и като цяло в Източна Европа е на светлинни години от това в Калифорния, но постепенно се подобрява. Мрежата от зарядни станции в България, наброяваща около 220 точки, все още е много слабо развита, особено в някои райони на Северна България. Това е сред най-големите предпоставки за ниския интерес към електромобилите на българския пазар – както като нови, така и на старо.