Това е Porsche 964 с широк бодикит и 500 коня, които са… електрически. Електрически
Електрически, за трети път, понеже повторението в заглавието не е грешка. Защото това Porsche 964 е… електрическо. Porsche 911 на ток ни звучи малко, като вегаско вурстче, още повече, че пиар отдела на марката твърди, че 911 ще е една от последните… електрифицирани коли на планетата.
Това обаче не е попречило на британската фирма Everrati да преобразува тази 964-ворка в EV. При това с бизнес план, а не в една единствена бройка. Интересно…
Вместо атмосферен шестак, тук работи ел. машина с мощност от 500 к.с. и максимален въртящ момент от 500 Нм. Данни съпоставими с тези на новото Porsche 992 GT3 (510 к.с., 470 Нм), но захранвани не с бензин, а от батерия с капацитет 53 кВтч. И преди да се замислите за пробега, Everrari обещават около 150 мили, което прави 240 км.
Динамиката? В сайта на компанията пише 0-60 мили в час за „под 4 секунди“ или 0-100 км/ч за около… 4 секунди. Това ако си поръчате версията от снимките, която е Signature, защото има и по-базова наречена Pure. При нея мощността е 440 коня, ускорението е около 4,6 сек, но пък пробегът е 290 км.
„Използвайки съвременни инженерни техники и напредничави решения за електрическо задвижване, допълнително подсилваме динамиката на автомобила“ казва основателят на Everrari. Хмм… И допълва „…като същевременно доставя сходни усещания зад волана, благодарение на идентичната маса и нейното разпределение“. Интересно колко от тези неща са верни и как реално ние и вие бихме усетили едно Everrari Signature.
Едно е сигурно обаче, ще отсъства звука. Другото сигурно е високата цена, която започва от 200 000 паунда за базовото Pure, тоест, около 450 хил. лв… И от 250 хил. паунда или почти 570 хил. лв. за по-мощното Signature. За сравнение у нас новото и бензиново Porsche 992 GT3 започва 332 968 лв. Та, кое бихте предпочели?