Triumph Trident пристигна в България. Докоснахме се до новия модел


14 Jun 2021

И даже го карахме, макар и само за едно кръгче около шурума на Triumph Motorcycles. Озовах се там предпремиерно и бях изненадан да видя Triden паркиран точно пред вратата, един от най-новите модели на марката и първият от подобен тип. Краткото ми возене обаче, и разговорът около мотора, бяха достатъчни за събиране на верни първи впечатления.

Байкът е супер изчистен. Това може да видите и сами от снимките, дизайнът говори достатъчно сам за себе си. Не стърчи нищо излишно, фарът е кръгъл, класически, макар и с LED техника, отстрани изглежда събран, с компактен ауспух, а отзад – обла и доста къса опашка, която завършва само и единствено със стопа.

Мигачите и номера са монтирани на допълнителния и свален ниско долу калник, който седи на рамо, окачено на рамото на окачването. Това решение е особено сполучливо при Trident и наистина „изчиства“ задната част. Пътепоказателите също са LED, изключват се сами, което е доста удобно, а ако не ви харесват, има други в каталога за аксесоари, който е доста дебел.

Triumph Trident до голяма степен напомня на първия Street Triple 675 отпреди 14 години, защото е честен, семпъл, същевременно модерен, лесен за каране и сравнително достъпен, което вече не важи за Triple-а. „Тризъбецът“ е позициониран най-ниско в роудстър гамата на британците и изглежда, като доста добро предложение.

Двигателят е с очакваната от тази марка интересна конфигурация, но съвсем нетипична за този клас – редови с 3 цилиндъра. Работният обем е 660 куб. см, а максималната мощност е 81 к.с. при 10 250 об/мин. Максималният въртящ момент пък е 64 Нм при 6250 об/мин, като 90% от него са налични почти при всякакви обороти, казват от Triumph. Или по-точно, между 3600 и 9750 оборота.

Това е и причината за избор на такава машина, споделят британците. По този начин имате използваема тяга още от ниски обороти, развърта се по-високо от 2-цилиндров двигател, но пък същевременно не се налага форсиране до 12-14 хил., за да изтискване на максималната мощност. Според Triumph, редовата тройка това е златната среда, по отношение

Байкът има електронен контрол на сцеплението, който може да се изключва, газта също е „електронна“, без жило, което е позволило и интегрирането на режими за каране – Rain и Road. Последните се виждат ясно на кръглия, като фара информационен прибор. Той е с TFT дисплей и се чете дори на пряка слънчева светлина.

Вилката е Showa, не е сложна, отзад шокът е на същата марка. Не очаквайте супер хай тек окачване, но машинката е супер приятна и фокусът и е достъпността и ниските експлоатационни разходи. Цената започва от 16 800 лв. или дори от 14 000 лв. без ДДС, апетитно предложение за класа.

Ще се радвам да карам мотора за повече време за да мога да придобия пълни впечатления, но дотогава, също както вас, ще гледам видео представянето му тук горе, а също ще разгледам конфигуратора.

Фенове сме! A вие?