Горещото 911 GTS е най-новото бижу на Porsche


23 Jun 2021

GTS е много специална версия за всеки модел на Porsche. Това никога не е най-мощната или бързата кола в гамата, но почти винаги е най-спортната, най-живата, най-динамичната и най-стилната. С оглед на казаното, не е случайно, че новото 911 GTS беше очаквано с голям интерес. Премиерата е още по-епична, защото едновременно получаваме пет варианта: 911 Carrera GTS Coupe и Cabriolet, 911 Carrera 4 GTS Coupe и Cabriolet, както и Targa 4 GTS, която идва само с двойно предаване.

 

Във всеки от изброените случаи моделът се задвижва от 3-литров боксерен шестак (а какъв друг!?) с 480 к.с. и 570 Нм. Може да се поръча с класическо задно или с двойно предаване, както и с класическа ръчка (всъщност 7-степенната механика е далече от класическа) или 8-степенен автоматик. В случай че изберете автоматика и двойното предаване, ще получите ускорение до 100 км/ч за убийствените 3,3 секунди. Това е в зоната на хиперколите! 

Тези числа са възможни благодарение на близкото родство с 911 Turbo. Например окачването е взето наготово от големия брат. Това включва адаптивни амортисьори, както и свалено с 10 мм шаси. Освен това има антиролбари и нова система PASM (Porsche Active Suspension Management). На версиите Targa ще се монтира само PASM.

Има и други благини, взети наготово от Turbo – спирачките, които са огромни – 408 мм отпред и 380 мм – отзад, както и системата за двойни амортисьори отзад. И напук на всичко, което се прави в автомобилната индустрия през последните години: шумоизолацията на купето е намалена за повече и по-истински звук, който да стига до пътниците.

Визуално колата ще бъде лесна за различаване. Освен табелките GTS, уникални за модела са черните 20-инчови джанти (21-инчови отзад), тъмните акценти по каросерията и добавката на пакета Sport Design за всички версии.

Ръчката на скоростния лост (за механичната версия) е с 10 мм по-къса от тази на стандартните Carrera, а сред глезотиите за пистова употреба откриваме пакетите Sport Chrono и Porsche Track Precision.

По-късно ще се предлага и олекотен пакет, който заменя стандартните седалки за шофьора и спътника му с олекотени, изхвърля задните места, използва олекотено стъкло и по-малък акумулатор. Всичко това ще спестява 25 кг, така че ако не сте спазвали диета през последните месеци, по-скоро няма смисъл да го поръчвате...

GTS си има цена и тя не е ниска. Carrera GTS започва от 140 хил. евро, а Carrera 4 GTS – от 148 хил. евро. Кабриото струва около 15 хил. евро повече. Targa идва срещу 163 хил. евро преди да добавите екстрите.

 

Фенове сме! A вие?