Какво представлява количката e.Go Life, която може да се произвежда у нас?

  • Галерия с 15 снимки Галерия с 15 снимки
  • e.GO Life 60 е топ вариантът, но дори той може да се похвали със скромните 40 к.с. и пробег до 177 км с едно зареждане e.GO Life 60 е топ вариантът, но дори той може да се похвали със скромните 40 к.с. и пробег до 177 км с едно зареждане
  • Компанията планира Life Sport, но засега няма информация за задвижването му Компанията планира Life Sport, но засега няма информация за задвижването му
  • Моделът Life Cross пък навлиза в сегмента на малките кросоувъри Моделът Life Cross пък навлиза в сегмента на малките кросоувъри
  • Life Cross и Sport все още не се произвеждат Life Cross и Sport все още не се произвеждат
  • Батерията е с капацитет от 21,5 кВтч Батерията е с капацитет от 21,5 кВтч
  • Интериорът е семпъл, но сензорният екран с диаметър 6,75 мм поддържа свързване с устройства с Android и iOS Интериорът е семпъл, но сензорният екран с диаметър 6,75 мм поддържа свързване с устройства с Android и iOS
  • Някои елементи са откровено ретро Някои елементи са откровено ретро
  • Плановете на e.GO включват производство на автономни ванове за до 15 души Плановете на e.GO включват производство на автономни ванове за до 15 души

09 юли 2021

Макар да има амбициозни планове за бъдещето, германският стартъп e.Go засега произвежда един-единствен модел. Това е малкият Life, който компанията описва като идеалната втора или градска кола. Философията на компанията е да се придържа към малки батерии, които са по-екологични. Съответно и пробегът с едно зареждане не е голям. 

Размери

Life е 4-местен модел с дължина 3,35 м и широчина 1,75 м. За сравнение Smart ForTwo (двуместен) е дълъг 2,70 м, Toyota Aygo е дълга 3,47 м, а VW Up или Skoda Citigo са с дължина 3,55 м. Life тежи 1231 кг, което е добро постижение за електричка и е абсолютно същата маса като малко по-големия e-up на VW.

Задвижване

В момента на сайта на компанията откриваме само модела Life 60 (най-мощният вариант), който се задвижва от електромотор с постоянна мощност от 40 к.с. и върхова мощност (за кратко) от 77 к.с. Това позволява сравнително пъргаво потегляне на светофара (0-50 км/ч за 4,3 секунди), но максималната скорост е едва 122 км/ч. Не впечатляваща, но достатъчна за градски автомобил.

 

Батерия, пробег и зареждане

Малката литиево-йонна батерия има капацитет от 21,5 кВтч. Приблизително толкова имаше първото поколение Nissan Leaf при дебюта си преди десет години, както и първото поколение VW  e-up, което е популярно у нас покрай единствената услуга за споделени електромобили.

Максималният пробег на Life с едно зареждане е 125 км според цикъла WLTP или 177 км в градски условия, според сайта на производителя. 

Life не поддържа бързо зареждане, така че зареждането на батерията до 95% от обикновен контакт отнема 9,6 часа, а от контакт тип 2 – 5,7 часа.

Каросерия

Life използва алуминиева рама и полимерна каросерия с цветни панели, които не се боядисват и са изключително издръжливи на драскане. Това звучи любопитно. Цветовете за каросерията са четири: бял, черен, червен и син.

Интериор

В центъра на таблото откриваме 6,75-инчов сензорен екран, като системата поддържа синхронизация с Apple CarPlay и Android Auto. Аудио системата разчита на четири говорителя. Налични са три режима на управление – Eco, Comfort и Sport, както и асистент за потегляне по наклон.

Планове за бъдещето

Все още не можем да кажем нищо конкретно за намеренията на компанията да строи завод у нас. За моделната гама обаче знаем, че e.GO има амбиция да произвежда и по-големи модели, включително миниван за до 15 души. Скоро се очакват и версии Cross и Sport на Life, които вероятно ще предлагат повече мощност и по-голям пробег.