Какво представлява количката e.Go Life, която може да се произвежда у нас?
Макар да има амбициозни планове за бъдещето, германският стартъп e.Go засега произвежда един-единствен модел. Това е малкият Life, който компанията описва като идеалната втора или градска кола. Философията на компанията е да се придържа към малки батерии, които са по-екологични. Съответно и пробегът с едно зареждане не е голям.
Размери
Life е 4-местен модел с дължина 3,35 м и широчина 1,75 м. За сравнение Smart ForTwo (двуместен) е дълъг 2,70 м, Toyota Aygo е дълга 3,47 м, а VW Up или Skoda Citigo са с дължина 3,55 м. Life тежи 1231 кг, което е добро постижение за електричка и е абсолютно същата маса като малко по-големия e-up на VW.
Задвижване
В момента на сайта на компанията откриваме само модела Life 60 (най-мощният вариант), който се задвижва от електромотор с постоянна мощност от 40 к.с. и върхова мощност (за кратко) от 77 к.с. Това позволява сравнително пъргаво потегляне на светофара (0-50 км/ч за 4,3 секунди), но максималната скорост е едва 122 км/ч. Не впечатляваща, но достатъчна за градски автомобил.
Батерия, пробег и зареждане
Малката литиево-йонна батерия има капацитет от 21,5 кВтч. Приблизително толкова имаше първото поколение Nissan Leaf при дебюта си преди десет години, както и първото поколение VW e-up, което е популярно у нас покрай единствената услуга за споделени електромобили.
Максималният пробег на Life с едно зареждане е 125 км според цикъла WLTP или 177 км в градски условия, според сайта на производителя.
Life не поддържа бързо зареждане, така че зареждането на батерията до 95% от обикновен контакт отнема 9,6 часа, а от контакт тип 2 – 5,7 часа.
Каросерия
Life използва алуминиева рама и полимерна каросерия с цветни панели, които не се боядисват и са изключително издръжливи на драскане. Това звучи любопитно. Цветовете за каросерията са четири: бял, черен, червен и син.
Интериор
В центъра на таблото откриваме 6,75-инчов сензорен екран, като системата поддържа синхронизация с Apple CarPlay и Android Auto. Аудио системата разчита на четири говорителя. Налични са три режима на управление – Eco, Comfort и Sport, както и асистент за потегляне по наклон.
Планове за бъдещето
Все още не можем да кажем нищо конкретно за намеренията на компанията да строи завод у нас. За моделната гама обаче знаем, че e.GO има амбиция да произвежда и по-големи модели, включително миниван за до 15 души. Скоро се очакват и версии Cross и Sport на Life, които вероятно ще предлагат повече мощност и по-голям пробег.