Hyundai Elantra N идва с 280 коня и агресивна визия


14 Jul 2010

Hyundai Elantra N e първият седан от спортното поделение на корейците и „отвежда ентусиастите от улицата на пистата“, казват същите. Под предния капак работи 2-литровия турбо Theta II TCi GDi мотор с 280 к.с. и 392 Нм, като Hyundai навлизат в доста технически подробности с прессъобщението си.

Като например, че диаметърът на ротора на турбината е 52 мм, с 5 мм повече отпреди, а отворът е с площ 12,5 кв. мм – увеличение с 2,5 кв. мм… Има и нещо наречено N Grin Shift (NGS), което увеличава мощността за кратко до 290 коня. Супер.

По-важното за повечето хора е как тези промени влияят на динамиката. Ускорението от 0-100 км/ч става за 5,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Скоростната кутия може да бъде или 6-степенна механична или 8-степенна DCT (с двоен съединител), като колите с втората идват серийно с още съкращения. Като например N Power Shift (NPS) и N Track Sense Shift (NTS), каквото и да представляват те.

Серийно Elnantra N се оборудва и с диференциал с ограничено приплъзване под названието N Corner Carving Differential. Спирачните дискове отпред са с диаметър 360 мм, а джантите са 19-ки. Интересното е, че това е и първата N кола с Michelin Pilot Sport 4S гуми с широчина 245 мм.

Друг интересен елемент е изпускателната система с две истински тръби. Те генерират истински звук, имат активни клапи и Hyundai пишат, че доставят „N's distinctive 'popcorn' and 'bang' sounds“. Има обаче и изкуствен звуков генератор N Sound Equalizer (NSE), който генерира звук присъщ за колите от моторспорт дивизията на марката.

Вътре? Салонът изглежда качествен, с N характерен волан и две N пера за избор на режими, като при BMW M колите, а инфотейнмънт системата има специални функции. N Track Map е една от тях, с помощта на която се записват координатите и времената на писта.

Сбогом V10!