Renault 5 Turbo 3 е приказна съвременна интерпретация на легендарния модел

  • Галерия с 13 снимки. Галерия с 13 снимки.

25 юли 2021

Или по-точно, на легендарната модификация Turbo 2 на Renault 5, която – противно на логиката -, е била по-достъпната и по-сдържана спрямо оригиналното Renault 5 Turbo. Но за историята на оригинала има доста информация, така че направо към тази на Renault 5 Turbo 3.

Рестомод. Този термин става все по-популярен и инициира, нещо като верижна реакция в автомобилния свят. Човекът зад проекта се казва Алан Дерозие, съосновател на Legende Automobiles (марката зад проекта), френски автомобилен дизайнер и фен на… Porsche.

През 2018-та Алан се мести от Шанхай в Лос Анджелис и решава да сбъден детската си мечта, да създаде модерна интерпретация на кола, която много харесва. Понеже обаче ‘Porsche’ нишата е вече утвърдено заета от ателиета, като Singer, Gunterwerks, Rod Emory, Canepa и други, Дерозие фокусира вниманието си към култов модел от неговата родина – Renault 5 Turbo.

Започва се с няколко скици, които Алан споделя в социалните мрежи. Покрай тях се запознава с друг негов сънародник живеещ в Ел Ей, Чарли Бомпас, който случайно притежава и ателие за реставрация на автомобили наречено SoCal Frenchiez. Така лесно се стига до решението за начало на ограничено производство, като в проекта участват още съдружника на Бомпас Александър Деклав, също французин. Последният е изключително добър инженер, удачно попълнение в екипа, завършен от Пиер Швриет, собственик на BloodMotorsport.

Колата? Ами, виждате сами. В сайта на ателието няма много информация за самия проект, но все пак се казва, че е изработена от нулата и че панелите са предимно карбонови. Джантите са 16-инчови отпред и 17 отзад, по-големи от тези на оригинала, а в задната част работи „4-цилиндров турбо агрегат с около 400 к.с.“

Пише също, че екипът е пробвал и секвенциална скоростна кутия с пера зад волана, но накрая се е спрял на ръчна трансмисия, защото пасва най-добре на стила на машината. Други детайли? Засега още няма, нито за това колко ще произведат ентусиастите, нито колко ще струва.