Да кастрираш Ford GT40, Porsche 911 и Mercedes SL Pagoda!


10 Sep 2021

Чували ли сте за фирмата Everrati? Името й звучи италианско, като микс между Ferrari и Maserati, но всъщност това е британска компания. Тя се занимава с електрификация на класически автомобили. И наскоро показа три модифицирани легенди по време на най-големия конкурс за елегантност на Острова, предизвиквайки голям интерес сред богатите.

И ето, малко по-късно след своя дебют, Everrati вече приема поръчки за електрифицирането на три модела – Ford GT40, Porsche 911 (964) и Land Rover Series IIA.

Убийте ни с камъни, но да махнеш прекрасния бензинов двигател на легендарен автомобил, оцелял през луди десетилетия и на негово място да сложиш щайга с батерии и електромотор си е като да кастрираш застрашен от изчезване амурски тигър.

Но, знаете в какви времена живеем. Конвенционалният двигател с вътрешно горене е с издадена смъртна присъда, без право на обжалване. И заниманието на Everrati вероятно ще бъде последвано и от други фирми.

Ако имате Porsche 911 от излязлото през 1989 г. поколение 964, може да го дадете на Everrati, независимо дали е Coupe, Cabriolet или Targa. Боксерът под задния капк ще бъде изваден и на негово място ще бъде монтирана 53 kWh батерия, захранваща електромотор с 440 к.с. и 460 Нм.

Електрическото 964 може да ускори от 0-100 км/ч за под 5 секунди и да измине над 290 км с едно зареждане. И това ще ви струва (пригответе се!) кръглите 200 000 лири (или 457 хил. лв.). И в тази цена не влиза колата. За тези пари може да си купите няколко 911-ки, цистерна бензин и сълзите на Грета Тунберг.

Everrati предлагат и по-мощен пакет за тази генерация 911, включващ 500 к.с. и 550 Нм. Тях ги получавате срещу 250 000 лири (572 хил. лв.). Ауч!

Емблематичното Porsche 911 (964) Gulf Signature Edition, създадено в партньорството с Gulf, също може да бъде поръчано от Everrati. Т.е. вашето обикновено класическо 964 може да изглежда като тази икона.

Преди два месеца хората от Everrati показаха електрифициран Ford GT40. Кен Майлс ще се обърне в гроба, ако види липсата на високооборотния V8 бензинов двигател, който го прати на върха на славата в „Льо Ман“.

Електрическият Ford GT40 е оборудван с батерии и електромотор, осигуряващи максимална мощност 800 к.с. и максимален въртящ момент 800 Нм. Със сигурност тази кола е уникална за каране, но някакси ни липсват онези прибори на таблото, даващи постоянно информация за оборотите на двигателя, температурата на охлаждането, налягането на маслото. Вместо тях има далеч по-скучни уреди, като заряд на батерията и лапма за презареждане.

Гамата модификации на Everrati включва и оф-роуд ветерана Land Rover Series IIA. Изцяло тих и без нулеви емисии, създаденият преди шест десетилетия модел, разполага с 60 kWh батерия, пробег от 260 км, 150 к.с. и 300 Нм. Може да се движи на задно или 4х4. Цената да карате такъв Land Rover на ток? 150 000 лири или 343 хил. лв., без тя да включва самата кола.

На сайта на Everrati може да конфигурирате и Mercedes SL Pagoda. Така че списъкът с ел. пакети за класики от миналия век се разраства.

Фенове сме! A вие?