Това Porsche Carrera GT е с рядка цветова комбинация и се продава за 2,1 млн. лв.!


11 Sep 2021

Или по-точно за 1 094 800 евро с немското 19%-но ДДС, което прави ни повече, ни по-малко от 2 141 209 лв. и 84 стотинки. Ако разделим тази сума на 650 лв., получаваме че това Porsche Carrera GT струва колкото 3294 минимални работни.

Което пък означава, чисто теоретично, че ако някой работещ в страната ни човечец, с този минимален доход, дръзне да помечтае да притежава този автомобил, ще трябва да спестява в продължение на… 274 години… и половина, за да може да си я купи.

Без да харчи нито стотинка, разбира се, да се храни от слънцето, и – предвид напредналата възраст, до която трябва да достигне, за да събере сумата за своята кола-мечта, вероятно трябва да е с фамилия Маклауд. Или просто да е рептил, макар че ако допуснем, че има такива, те надали ще работят за определения от държавата минимум.

Впуснах се в тези разсъждения просто за да илюстрирам колко безумна е цената на тази черна Carrera GT и да убедя себе си, за пореден път, че вероятно никога няма да я имам. Което обаче не ме спира да мечтая за нея, да мечтая някой ден поне да седна зад волана или да я покарам за няколко минути.

Затова и не спирам да пиша за този модел. Тази публикация вероятно е най-малко 15-тата ми в сайта ни, но нямам намерение да спирам, без значение колко ще се чете, просто защото… ами, е кола-мечта. И смятам, че има и други такива „болни“, като мен, на които не им писва да получават информация за нови предложения на вторичния пазар.

Това Porsche Carrera GT е номер 934 от общо произведените в Лайпциг 1270 броя, и е в „много рядката цветова комбинация“… черно с черно. Така пишат предлагащите я от mechatronik.de, а аз съм склонен да вярвам, защото повечето са сребристи. А черните рядко с кожа в същия свят в салона.

Автомобилът е доставен нов на първия си собственик в Любек, Германия, на 7 април 2006-та. Остава негово притежание до пролетта на 2009-та, като през април същата година е продадена на „добре познат австрийски колекционер“. Въпросният ценител рядко мести колата, но за 11-те години негово притежание, не е лишена от грижи – поддържа се от механиците отговарящи за голямата му колекция.

И идва 2021-ва, когато това шаси с  номер 934 попада в полезрението на хората от Mechatronic, които купуват колата на едва 9400 км. Така, че ако имате излишни 2,1 млн. евро и се чудите дали да не ги изхарчите за автомобил, това е един добър вариант.

 

Сбогом V10!