Mahle създаде батерия, която се зарежда за 90 секунди

  • Новият тип батерии издържа впечатляващите 100 хил. цикъла Новият тип батерии издържа впечатляващите 100 хил. цикъла
  • Дори най-бързо зареждащата се кола в момента не може да се сравнява с решението, което Mahle предлага Дори най-бързо зареждащата се кола в момента не може да се сравнява с решението, което Mahle предлага
  • Porsche Taycan запълва батерията си от 5 до 80% за 22,5 минути, но само при идеални условия Porsche Taycan запълва батерията си от 5 до 80% за 22,5 минути, но само при идеални условия

24 Sep 2021

Британският производител на двигатели с вътрешно горене Mahle Powertrain и компанията Allotrope Energy представиха литиево-въглеродна батерия, която се зарежда несравнимо по-бързо от популярните литиево-йонни решения. Двете компании експериментират с малки батерии за електрически скутери, като 500 Втч батерия се зарежда за едва 90 секунди. За сравнение обичайните литиево-йонни решения за скутери се зареждат около 30 минути от бързо зарядно.

Голямата разлика в технологията е в използването на суперкондензатори. Анодът е като при стандартна батерия, докато катодът е като при кондензатор, а между тях се намира органичен електролит.

Най-съществената разлика е, че батерията на двете компании практически не се влияе от температурните разлики, което означава, че бързото зареждане става възможно без сложна система за охлаждане. Британските изследователи твърдят, че става въпрос за живот на батерията от около 100 хил. цикъла, което звучи впечатляващо.

Друг съществен плюс на новия тип батерии е, че те не използват редки земни материали. Това не само ги прави по-евтини и по-екологични, но и по-лесни за рециклиране.

Очевидно бързото зареждане в рамките на няколко минути би означавало също, че няма нужда батериите да са толкова големи – дори да се налага да спирате на всеки 200-300 км за зареждане, това няма да е проблем, ако то отнема толкова време, колкото зареждането от конвенционални бензиностанции.

На хартия всичко звучи супер, въпросът е какво ще стане на практика и ще се превърнат ли батериите на Mahle в реална алтернатива или ще си останат като извадка от научнофантастичен филм.

 

Много практичен и интересен!