Ето колко хора карат колела и тротинетки в София
Излезе интересна статистика за това колко хора в София карат велосипеди и електрически тротинетки. Изследването на Софияплан показва, че употребата им е се увеличила с 16% спрямо миналата година.
Велоалетите в столицата са изключително малко, като градът не позволява комфортно придвижване с колело или електрически скутер на дълги разстояния. Въпреки това има все повече хора, които избират този начин на придвижване, вместо алтернативите на градския транспорт или личен автомобил.
Тазгодишното преброяване е направено между 12 и 16 юни, като два от дните са работни, а един от тях е събота. Най-много каращи са регистрирани на 16 юни (сряда), когато са преброени 9383 велосипеда и 1184 тротинетки. Така общият брой на хората, качили се на колела и електрически скутери в този ден е 10 567 души. Ако приемем, че изследването обхваща определени места в града с изявен трафик на тротинетки и колела, каращите вероятно са много повече.
За сравнение миналата година най-висок резултат е отчетен на 30 септември, когато са регистрирани общо 8604 души с колела и ел. скутери.
Изследването показва, че ползването на т.нар. ЕИПС, което идва от електрически индивидуални превозни средства, е значително по-активно в делничните дни. Хората ги карат по-често за пътуване до работа, отколкото за придвижване в свободното време през уикенда.
Проучването разкрива още, че по-голям дял на пътуванията с електрически превозни средства има точно на местата с по-добра велосипедна инфраструктура, което означава, че наличието на добра инфраструктура привлича и хора, за които конвенционалният велосипед не е привлекателна алтернатива.
Най-силно натоварените коридори в София са местата, където има изградена подходяща инфраструктура. Това са:
1. Бул. Цар Борис III между бул. Ал. Пушкин и пл. Македония
2. Бул. България между бул. Гоце Делчев и НДК
3. Южен парк – бул. Витоша до бул. Скобелев
4. Борисова градина – бул. Граф Игнатиев до бул. Васил Левски
София определено има нужда от повече велоалеи, които да са свързани по между си и да достигат до повече места в града.