ЕС: Къде се нарежда България по брой електромобили и зарядна инфраструктура?
В България електромобилите и зарядните станции за тях не са много и със сигурност не могат да съперничат на гъстите и добре развити мрежи в Западна Европа. Оказва се, че България (194 станции) е сред страните с най-лоша зарядна инфраструктура в ЕС – след нас има още само три страни – Литва (174 станции), Малта (96 станции) и Кипър (70 станции). Предвид размерите на Малта и Кипър, реално само в Литва положението е по-зле, отколкото в България. Данните са от ново проучване на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) и показват изключително неравномерното разпределения на зарядната инфраструктура в ЕС. Три страни разполагат със 70% от всички зарядни станции – това са Нидерландия (66 665 станции), Франция (45 751) и Германия (44 538).
По-точен показател е разпределението на станциите на 100 км. България тук се представя по-добре, като заема осмо място отзад напред с 0,8 станции на 100 км. Най-слабо разпространение на зарядни станции има в Литва и Гърция – по 0,2 станции на 100 км. Най-гъста отново е мрежата в Нидерландия (47,5 станции на 100 км), следвана от Люксембург (34,5 на 100 км) и Германия (19,4 на 100 км).
Дневник съобщава, че според данните на "Пътна полиция" към 31 август 2021 в страната са регистрирани 2666 електрически леки коли при общо над 3,38 млн автомобили. Това прави около 0,8 дял на електромобилите. В страни като Холандия и Швеция електромобилите съставляват съответно 25 и 32,2% от общия брой автомобили по улиците, докато в десетина страни от ЕС, включително България, броят на електромобилите спрямо останалите е под 3%.