Продават Porsche-то на Ескобар, карано от Фитипалди

  • Галерия от 6 снимки на Porsche 911 RSR IROC Галерия от 6 снимки на Porsche 911 RSR IROC

08 Oct 2021

Този красавец определено има интересна биография. Началото й е поставено през 1974 г., когато въпросното Porsche 911 RSR IROC е сглобено. В същата година се провежда за пръв път International Race of Champions (IROC). Състезанието събира най-добрите пилоти от различни категории и ги качва на идентично подготвени автомобили, с които се състезават на различни писти. За целта са направени 15 броя от 911 RSR IROC.

Няма как да не прочетем имената на Емерсон Фитипалди върху жълтото 911 RSR. Двукратният световен шампион във Формула 1 кара автомобила в дебютното състезание на IROC. Но участието му не е особено славно като кариерата му в F1. Закъснява за срещата на пилотите, заради което е наказан и стартира от 11-то място. В битката си за по-предни позиции излиза от пистата и предизвиква теч на гориво, поради което и прекратява участието си.

Следващите години шампионатът е намален откъм пилоти и това Porsche 911 RSR става излишно и е продадено на Джон Тунстал. Той се състезава с него в  IMSA през 1978 г., „12 часа на Себринг“ и „24 часа на Дейтона“.

Колата не изоставена в някой хамбар, а още състезателно топла е купена от Пабло Ескобар. Легендарният колумбийски трафикант на кокаин никога не я продава и е негова до смъртта си през 1993 г.

Дори и при Ескобар колата не намира скучен покой в някой уютен гараж. Porsche-то участва в няколко състезания, в които обаче е с каросерията на 935.

След като е Пабло Ескобар е убит немската машина е купена от първият й собственик, притежаващ в началото на IROC и останалите 14 броя 911 RSR – Роджър Пенске. Той възстановява оригиналната каросерия, състезателна разцветка и имената на Фитипалди.

Сега от Atlantis Motor Group, които се намират във Флорида, продават биографично богатото Porsche 911 RSR IROC. Цената не е обявена, но някои от останалите бройки в серията са продавани за над 2 млн. долара. Така че цената на притежаваното от Пабло Ескобар и карано от Фитипалди Porsche би следвало да е по-висока.