Китайското BMW X7 се купува като топъл хляб в Норвегия


22 Oct 2021

Hongqi (произношението е нещо средно между Хонгши и Хончи) е китайският еквивалент на руската “Чайка” – от 50-те до края на 80-те това били луксозни автомобили, предназначени за управляващия елит. 

Днес обаче китайската компания, част от концерна FAW, върви по съвсем нов път. Преди три години Hongqi нае бившия главен дизайнер на Rolls-Royce Джайлс Тейлър и резултатът е новият E-HS9, който някои сравнят с Rolls-Royce Cullinan.

В интерес на истината това е вероятно най-луксозният китайски SUV, а идеята на Hongqi да го направи електрически вероятно ще се хареса на платежоспособните пазари в Западна Европа. Доказателство за това е Норвегия, в която най-продаваната нова кола е Tesla Model 3 и вече има над 500 поръчки за новия E-HS9, преди изобщо да е бил показван на широката публика.

Тази седмица първата пратка от модела вече е в Норвегия, а доставките до крайни клиенти започват в близките дни. Крис Рифа и Бьорн Ниланд вече пуснаха видео с китайския гигант, като впечатленията им са много добри.

Те сравняват E-HS9 с BMW X7 (китайският модел е с 5 см по-дълъг). Според тях E-HS9 предлага сравним лукс и качество на изработка в интериора, поне що се отнася до предсерийния екземпляр, който те са тествали.

 

Електрическият SUV се предлага в два варианта – с капацитет на батерията от 84 и 99 кВтч, осигуряващи съответно 396 и 465 км по цикъла WLTP. И двете версии предлагат бързо зареждане с до 110 кВт.

Две са и версиите по отношение на мощността. Базовата предлага 436 к.с., а по-мощната – 551 к.с. Топ вариантът ускорява до 100 км/ч за 4,9 секунди и развива електронно ограничена максимална скорост от 200 км/ч.

Интериорът впечатлява със сензорни екрани по цялата широчина на арматурното табло. Освен тях забелязваме три екрана за пътниците на втория ред. Моделът ще се предлага само във версии с три реда седалки, като конфигурациите са две – с шест и със седем места.

В Норвегия цената на базовия модел е 619 900 крони (124 600 лв.), а върховият модел струва 780 хил. крони (157 хил. лв.).

 

Сбогом V10!